Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu ogłosił przetarg na wymianę 12 wiat przystankowych, remont 15 zatok i monitoring przystanków. Zgłosiły się cztery firmy.
– Wymiana wiat, remont zatok i pętli oraz montaż kamer monitoringu są częścią dużego projektu pod hasłem “Poprawa systemu transportu publicznego w Radomiu poprzez zakup nowego taboru oraz rozbudowę infrastruktury towarzyszącej” – poinformował Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Ma być zakupionych 12 wiat przystankowych, które w pierwszej kolejności mają zastąpić mocno wyeksploatowane, czarne wiaty typu włoskiego znajdujące się m.in. na ul. Traugutta przy Piłsudskiego, 25 Czerwca przy Skłodowskiej-Curie, Żeromskiego przy Czachowskiego i Kelles-Krauza przy 25 Czerwca.
Nowe zatoki – 15 – wraz z przyległymi chodnikami mają być wyremontowane m.in. na Poniatowskiego przy dworcu PKP, Beliny-Prażmowskiego przy dworcu PKS, Traugutta przy punkcie firmowym MZDiK, Struga naprzeciwko osiedla Nad Potokiem, a także na Wierzbickiej przy Gębarzewskiej.
Remont czeka dwie pętle autobusowe: na Kierzkowie i Kapturze. Nowy przystanek końcowy powstanie na północy Radomia, przy ulicy Mroza.
Oprócz tego, na pięciu przystankach – na Jana Pawła II przy kwiaciarni, na Struga przy markecie, na placu Dworcowym przy stacji benzynowej, na Chrobrego przy sklepie Żak i na Okulickiego przy targowisku – mają być zamontowane kamery obrotowe, które zostaną podłączone do miejskiego monitoringu.
Do przetargu zgłosiło się cztery firmy: trzy z Radomia i jedna z Warszawy. Najtańszą ofertę, na kwotę 1,695 mln zł, przedstawił radomski Drogbud. Spółdzielnia Rzemieślnicza Budowlana z Radomia zażądała 1,817 mln zł, a radomski Interbud 1,857 mln zł. Natomiast warszawska firma Planeta chce za swoją pracę 2,587 mln zł.
Wszystkie firmy zaproponowały po trzy lata gwarancji jakości i rękojmi za wady.
MZDiK ma na inwestycję 1,700 mln zł. Oferty są teraz składane pod względem rachunkowym, prawnym i formalnym.
– W ramach projektu planujemy również zakup ośmiu nowych, przegubowych autobusów. Obecnie poszukujemy dostawcy tych pojazdów w ramach osobnego przetargu. Autobusy, które chcemy kupić, będą przegubowe, niskopodłogowe, napędzane gazem ziemnym, wyposażone między innymi w klimatyzację i monitoring, w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych – dodał Dariusz Dębski.