4916 samochodów marki Volvo zarejestrowano w ubiegłym roku w Polsce. To więcej o 6 % w porównaniu do roku wcześniejszego. Najczęściej wybieranymi modelami marki były XC60 (na zdjęciu) i V40.
Wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie detalicznym i flotowym. Najwięcej klientów, bo niemal dwa tysiące, zdecydowało się na SUV-a – XC60, co stanowi 40,6 % łącznej sprzedaży. To kolejny rok z rzędu najlepiej sprzedającego się model segmentu premium w Polsce aut szwedzkiej marki.
Dużym powodzeniem cieszył się model V40 (28 %, w ubiegłym roku sprzedaż tego modelu stanowiła 9 %). Liczony wraz z bliźniaczym V40 Cross Country stanowiła 31 % sprzedaży.
– Nieprzerwanie odnotowujemy duże zainteresowanie XC60. Trudne zadanie stało przed V40 i V40 Cross Country, które musiały zastąpić modele C30, S40 i V50. Z zadowoleniem stwierdzamy, że auto zostało świetnie przyjęte przez rynek, a V40 stał się najpopularniejszym kompaktem segmentu premium – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. – Rok 2013 upłynął pod znakiem starych przepisów dotyczących odliczania VAT przy zakupie samochodów firmowych. Pod koniec roku zaczęliśmy zbierać zamówienia na auta z homologacją ciężarową, ale wszystkie rejestracje tych pojazdów nastąpią już w 2014 roku. Nowe przepisy podatkowe będą mniej korzystne niż te w trwającym właśnie okresie przejściowym. Będą jednak korzystniejsze niż w roku ubiegłym. Spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku i niewielkiego wzrostu sprzedaży w pozostałym okresie. W czwartym kwartale zaczniemy zbierać zamówienia na nowe XC90.