Volkswagen Golf jest najczęściej wyszukiwanym przez internautów modelem wśród samochodów używanych. Volkswagen w kategorii marek zapytań o markę pojazdów. W grupie samochodów dostawczych i ciężarowych zwyciężył Mercedes-Benz Sprinter. Najbardziej popularnym kolorem wśród internautów jest czarny.
Już po raz ósmy portal otoMoto.pl i Grupa Allegro przyznały tytuł Internetowy Samochód Roku 2012.
– W tegorocznej, ósmej odsłonie rankingu Internetowy Samochód Roku przeanalizowaliśmy ponad ćwierć miliarda zapytań użytkowników oraz parametry blisko dziewięciu milionów ogłoszeń zamieszczonych w otoMoto.pl. Dzięki unikalnym danym na temat oferowanych w Polsce pojazdów, ale również dzięki precyzyjnym informacjom co do rzeczywistych motywacji kupujących, jesteśmy w stanie przedstawić możliwie najpełniejszy obraz polskiego rynku samochodów używanych. Z raportu ISR 2012 dowiecie się Państwo m.in. jakie pojazdy należały do najbardziej poszukiwanych w ubiegłym roku, na jakie parametry zwracają uwagę polscy klienci, jakie kwoty są w stanie przeznaczyć na zakup używanych aut i jak na te potrzeby odpowiadają sprzedający. Dzięki danym z aplikacji na urządzenia mobilne oraz mobilnej wersji serwisu, dowiedzieliśmy się również jak na ten rynek zapatruje się rosnąca grupa użytkowników smartfonów i tabletów. W tym roku, po raz pierwszy nie ograniczamy się do samochodów osobowych. W związku z dynamicznym rozwojem nowych kategorii w serwisie, przyjrzeliśmy się bliżej również pojazdom dostawczym i ciężarowym – informuje Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro.
W kategorii używanych samochodów osobowych najwięcej zapytań było o Volkswagena Golfa – 3 686 034. Hit w tym modelu to pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem dieslowskim 1,9 TDI.
O ponad 200 tysięcy mniej zapytań miał Volkswagen Passat. Na trzecim miejscu sklasyfikowano Audi A4 – 3 320 751.
Liczbę ponad 3 milionów przekroczył jeszcze Opel Astra – 3 006 774.
W pierwszej “10” znalazło się 2 Volkswageny, 2 Audi, 2 Ople, 2 Fordy, po 1 BMW i Śkoda.
Wśród marek, niekwestionowanym liderem jest Volkswagen – 22 188 964 zapytań. Dalej są Audi – 17 210 603, Opel – 15 270 502, BMW – 13 977 432 i Ford – 12 472 580. Za nimi, mówiąc językiem sportowym, uplasowały się Mercedes-Benz, Fiat, Renault, Toyota i Peugeot.
Interesujący jest również dół tabeli, gdzie po spektakularnych sukcesach na rynku samochodów nowych, zaczaiły się bliźniacze marki koreańskie – Kia i Hyundai, zdobywające coraz większą popularność również na rynku wtórnym.
Jeśli chodzi o parametry o jakie najczęściej pytali internauci to przede wszystkim o rocznik – 22,06 % wszystkich zapytań, paliwo (16,88 %) i cenę (15,06 %). W tym ostatnim, największy był udział w zakresie do 5 tys. zł (5,1 %), potem do 10 tys. zł (5,1 %) i do 15 tys. zł (3,7 %).
O bezwypadkowość auta pytało niecałe 0,9 % zainteresowanych, a o przebieg jeszcze mniej – 0,24%.
Najwięcej chętnych było na samochody z rocznika od 2008 roku – 10,1 %, a więc stosunkowo nowe. Niemal tyle samo było zainteresowanych samochodami od 2000 roku – 10 %. Powodzeniem cieszyły się auta wyprodukowane w 2005 roku – 8,5 %.
Wśród użytkowników urządzeń mobilnych – smartfony, tablety – najpopularniejszym modelem również był Volkswagen Golf – 202 488 zapytań. Ale na drugim miejscu znalazł się Opel Astra (195 001), na trzecim Audi A4 (191 247), a na czwartym Volkswagen Passat (185 116).
W kategorii używanych samochodów dostawczych i ciężarowych najczęściej wyszukiwany był model Mercedes-Benz Sprinter – 157 029 zapytań, potem Fiat Ducato – 145 291 i Renault Master – 131 189.
W kategorii marek “wygrał: Mercedes-Benz – 942 517 zapytań, przed Volkswagenem 679 568 i Renault 613 229.
źródło: otoMoto.pl
pełny raport na www.internetowysamochodroku.pl