Wersja kombi popularnego kompaktu może stać jednym z hitów tego roku. Ma ładną stylistykę, jest praktyczny, ma duży bagażnik. Polska premiera odbyła się kilak dni temu. W salonie radomskiego dilera Hondy auto już pierwszego dnia znalazło nabywcę.
Przyglądając się Tourerowi i mając na względzie dobre opinie o modelu Civic, można przypuszczać, że będzie cieszył się powodzeniem klienteli. Przynajmniej powinien.
Civic Tourer jest pomyślany jako wersja kombi. Został opracowany i zaprojektowany w Europie. Design nawiązuje do hatchbacka, naturalnie z przedłużeniem linii dachu do wersji wagon.
Jeśli chodzi o stronę praktyczną, zwykle patrzy się na pojemność bagażnika. Tę Civic Tourer ma dosyć dużą. I to jest mocny atut tego modelu. Pojemność bagażnika wynosi 624 l, a po złożeniu tylnych kanap wzrasta aż do 1668 l. To naprawdę bardzo dużo. Próg załadunku został obniżony o 137 mm, dzięki czemu łatwiej załadować walizki, torby i jeszcze jakieś manele. Tak dużą przestrzeń ładunkową uzyskano dzięki zmianie lokalizacji zbiornika paliwa. W Tourerze znajduje się on pod przednimi fotelami, centralnie.
Nowy system zawieszenia Adaptive Damper System (ADS) ma zwiększyć stabilność i komfort, nawet przy solidnym załadunku samochodu i w różnych warunkach jazdy.
W samochodzie zastosowano wiele rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa aktywnego. Wśród nich są m.in. system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (city-brake active system), system ostrzegania przed kolizją (forward collision warning), system automatycznych świateł drogowych (high-beam support system), system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (lane departure warning), system rozpoznawania znaków drogowych (traffic sign recognition system), system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (blind spot information) i system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania (cross traffic monitor).
W Civicu Tourer do wyboru są: silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC Earth Dreams Technology o mocy 120 KM i benzynowy 1,8 i-VTEC z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Pierwszy ma aluminiową głowicę cylindrów. Jest najlżejszym silnikiem wysokoprężnym w swojej klasie. Mechaniczne tarcie jest takie samo jak w silniku benzynowym. Wszystkie wirujące części zostały starannie zoptymalizowane w celu zmniejszenia tarcia, co pomaga zapewnić doskonałą oszczędność paliwa.
Silnik benzynowy jest wolnossący, bez turbiny co ma dużą zaletę jeśli chodzi o żywotność. Jak mówią fachowcy, taka jednostka, przy takich samych warunkach eksploatacji, wytrzymuje znacznie dłużej. Przy tym, generuje moc 142 KM i ma moment obrotowy wynoszący 174 Nm przy 4300 obr./min.
Do wyboru są trzy tryby: dynamiczny (do sportowych osiągów), normalny i komfortowy (przy spokojnej, długiej jeździe, np., na autostradzie lub drodze ekspresowej).
Jak się sprawuje Civic Tourer na drodze nie mieliśmy okazji się przekonać, na razie. Mamy nadzieję, że niebawem będziemy mogli również poinformować o wrażeniach z jazdy
Jeszcze tylko o cenie. Zaczyna się od 81 400 zł, za wersję wyposażenia Comfort z silnikiem benzynowym i 87 500 zł za wersję S z silnikiem wysokoprężnym.
Model jest produkowany w fabryce Hondy w Wielkiej Brytanii.