Koncepcyjny model T-ROC, nowy Golf GTE z systemem hybrydowym, nowy Scirocco i trzy wersje Polo: BlueMotion, BlueGT i CrossPolo przedstawia niemiecka marka podczas 84. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
T-ROC (zdjęcie główne) jest autem studyjnym będącym połączeniem kabrioletu i SUV-a. Auto ma mieć bowiem napęd na cztery koła. Środkowa część dachu składa się z dwóch części, które łatwo się demontują, a potem możne je schować do bagażnika.
Jednostka napędowa to silnik wysokoprężny, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, 2.0 TDI o mocy 184 KM z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 380 Nm. Średnie spalanie oscyluje w granicach 4,9 l/100 km.
Golf GTE1 rozszerza rodzinę Golfów o kolejny, piąty rodzaj napędu. Teraz jest to hybryda plug-in. Ma w układzie dwa silniki: benzynowy TSI o mocy 150 KM i elektryczny o mocy 102 KM. Na silniku elektrycznym można przejechać do 50 km. Średnie zużycie paliwa wynosi 1,5 l/100 km, a emisja CO2 35 g/km.
Volkswagen pokazuje model Scirocco z nową twarzą: nowe przód i tył, reflektory i tylne światła diodowe. Silniki dostały więcej mocy o 20 KM, a jednocześnie spadło zużycie paliwa, o prawie 20 %.
W nowym Scirocco, w standardowym wyposażeniu są wskaźniki ciśnienia doładowania, stoper i temperatura oleju.
Najwięcej mocy będzie wyciągał model Scirocco R – 280 KM.
Model Polo można zobaczyć w trzech wersjach. BlueMotion po raz pierwszy ma silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 95 KM i średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,1 l/100 km. Auto z silnikiem wysokoprężnym – TDI BlueMotion ma moc 75 KM i pali 3,1 l/100 km.
W wersji BlueGT, dzięki funkcji odłączania cylindrów, silnik ma bardzo dobrą dynamikę. Moc podniesiono do 150 KM (o 10 KM więcej w stosunku do poprzednika).