Ponad 61,5 mln zł chce konsorcjum firm z Wąchocka i ſodzi za wybudowanie przedłużenia ul. Młodzianowskiej i wiaduktu z węzłem nad torami kolejowymi. To najtańsza oferta zgłoszona do przetargu. Najdroższa opiewa na ponad 79 mln zł.
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu otworzył oferty przetargowe (na sfinansowanie inwestycji przeznacza się 60 mln zł). Wśród firm i konsorcjów chętnych do wybudowania nowej części ul. Młodzianowskiej są m.in. wykonawcy z Warszawy, Kielc, Krakowa i ſodzi.
Najtańszą ofertę przedstawiło konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-ſódź z ſodzi – 61.598.778 zł. Następną najniższą zaproponowało konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa i Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc – 62.902.024 zł.
Budownictwo Drogowe Jarpol z Warszawy chce 63.786.865 zł, a Skanska z Warszawy 63.887.355 zł.
Najwięcej pieniędzy żąda konsorcjum firm Plesmar z Warszawy i CHM Obras e Infraestructuras z Alicante w Hiszpanii 79.333.072 zł.
W ramach inwestycji ma być przebudowana ul. Młodzianowska, od Gdyńskiej do torów kolejowych, wybudowany wiadukt nad torami kolejowymi, a za skrzyżowaniem za torami wybudowana nowa jezdnia Młodzianowskiej, aż do Cisowej (na wschód od starej jezdni), przebudowany istniejący odcinek Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej i wybudowane nowe przedłużenie Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej. Zaplanowano nowe skrzyżowanie z ul. Jana Pawła II, z szerokimi rozjazdami i z wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (wiadukt ten powstał już w ramach budowy obwodnicy).
Wiadukt nad torami kolejowymi z węzłem drogowym połączy nowy ślad ul. Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Zostanie również zbudowana nowa jezdnia wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a Żakowicką, która w przyszłości stanie się częścią trasy N-S.
Budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej i węzła drogowego nad torami kolejowymi przewidziana jest na lata 2014-2016.