• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Europejska premiera Lexusa IS 300h

Europejska premiera Lexusa IS 300h

5 marca 2013

Całkowicie nowy Lexus IS zadebiutuje w tym tygodniu w Europie podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 2013 roku. IS 300h jest pierwszą wersją modelu IS z napędem hybrydowym Lexus Hybrid Drive. Jego sprzedaż rozpocznie się w połowie tego roku.

 

W połączeniu z radykalną zmianą stylistyki, czego wyrazem jest między innymi wrzecionowaty zarys osłony chłodnicy, nowy IS został stworzony z myślą o nieprzeciętnych możliwościach dynamicznych i wyjątkowych doznaniach za kierownicą.

 

– Przy tworzeniu nowego IS zastosowaliśmy całkowicie nowe podejście – mówi Junichi Furuyama, naczelny inżynier projektu IS. – Zaczęliśmy od ustalenia oczekiwań naszych klientów, by na tej podstawie rozwijać poszczególne elementy umożliwiające ich spełnienie. Każdy szczegół nowego IS został zaprojektowany z tym świeżym spojrzeniem na sportowe osiągi, zwrotność, precyzję prowadzenia oraz doskonałe wyczucie reakcji samochodu.

 

Sportowe proporcje

Nowy IS otrzymał całkowicie zmienione wnętrze, wysoką jakość z bardziej sportowym, zorientowanym na kierowcę środowiskiem, wyraźnie zwiększoną ilością miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu. Pod tym względem, model ten jest najprzestronniejszy w swojej klasie.

Eleganckie powierzchnie i zwarte, sportowe proporcje całkowicie nowego modelu IS doskonale odzwierciedlają zmiany w możliwościach dynamicznych i doznaniach za kierownicą kompaktowego sedana klasy premium marki Lexus.

Nowy IS ma 4665 mm długości i w porównaniu ze swym poprzednikiem, jest o 80 mm dłuższy i o 10 mm szerszy. Zwis przedni jest dłuższy tylko o 10 mm, a rozstaw osi wydłużono o 70 mm do 2800 mm.

 

Agresywna elegancja

W ślad za nową generacją modeli GS, RX i LS, nowy IS wyróżnia się wyrafinowanym kształtem osłony chłodnicy, o charakterystycznym dla obecnej linii wzorniczej Lexusa wciętym zarysie, dodającym temu kompaktowemu sedanowi agresywnej elegancji i podkreślającym przynależność do marki.

Nowo wprowadzone rozwiązanie pokrywy komory silnika, która unosi się, by zamortyzować uderzenie, pozwoliło na uzyskanie najniższej możliwej wysokości przedniej części pojazdu przy zachowaniu optymalnej ochrony pieszego w razie tego typu kolizji. Osłonę chłodnicy otaczają wyżej umieszczone lampy przednie.

Nowe, wyraźne lampy świateł przednich zostały podkreślone przez znaczek Lexusa oraz, umieszczone poniżej, oddzielne światła do jazdy dziennej w kształcie litery L, stanowiące wyjątkowy i szalenie wyróżniający element nowego IS.

Kabina zdaje się być odsunięta do tyłu, co zwiększa wizualnie obciążenie kół tylnej osi i potęguje wrażenie przyczepności. Proste, eleganckie, przypominające coupe linie nadwozia nowego modelu IS są dodatkowo podkreślone przez kształt tylnych nadkoli.

Prosta, pozioma stylistyka wnętrza nowego IS została przecięta przez pionową konsolę środkową, tworząc w ten sposób wygodne, skoncentrowane i ergonomicznie idealne miejsce, z którego kierowca może w pełni wykorzystać doskonałą dynamikę jazdy nowego, kompaktowego sedana marki Lexus.

Pikowany fotel kierowcy o nowej konstrukcji oferuje więcej komfortu i skuteczniejsze trzymanie boczne. Punkt podparcia bioder fotela został obniżony o 20 mm. Nowa, inspirowana modelem LFA, 3-ramienna kierownica o średnicy 370 mm została wyposażona w dźwignie zmiany biegów (łopatki) o nowym kształcie, które pozwalają na łatwiejsze i bardziej precyzyjne sterowanie, a także oferują lepszą ergonomię.

 

Więcej miejsca wewnątrz, więcej w bagażniku

Z 70 mm, o które wydłużono rozstaw osi, 50 poświęcono na zwiększenie przestrzeni na tylnych siedzeniach, a 20 na zwiększenie pojemności bagażnika. Dzięki temu nowy, o 10 mm szerszy IS, zapewnia znacząco wyższy poziom komfortu osobom podróżującym na tylnych siedzeniach. Połączenie zwiększonego rozstawu osi i cieńszego szkieletu oparć przednich foteli zaowocowało uzyskaniem zwiększonej o 85 mm przestrzeni na wysokości kolan pasażerów podróżujących na nowym, dzielonym w proporcji 60:40 siedzeniu tylnym. Zwiększenie o 20 mm odległości między środkowym słupkiem a przednim narożem siedzenia, ułatwiło zajmowanie miejsc.

W nowym IS, podobnie jak w modelach GS i LS, zastosowano selektor trybu jazdy (Drive Mode Select), który zmienia podświetlenie zespołu wskaźników wyświetlacza wielofunkcyjnego z niebieskiego na czerwony w przypadku sportowych trybów jazdy, a w wersji IS 300h w miejscu wskaźnika mocy napędu hybrydowego wyświetlany jest obrotomierz.

 

Dwustrefowy układ klimatyzacji

Nowy IS jest wyposażony w dwustrefowy układ klimatyzacji z elektrostatycznymi przełącznikami dotykowymi do sterowania temperaturą. Przesuwanie palcem w górę lub w dół wzdłuż przełącznika w kształcie słupka, pozwala na ustawienie temperatury z dokładnością 0,5 stopnia C. Temperaturę można również ustawić naciskając górną lub dolną część przełącznika lub symbole strzałek.

 

Zaawansowany system multimedialny

Z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości może pracować jeden z dwóch typów systemów multimedialnych: Lexus Display Audio (LDA) lub Electro Multi Vision Navigation (EMVN). Ten drugi jest obsługiwany za pomocą zdalnego sterownika dotykowego “Remote Touch” (RTI) drugiej generacji.

Poprawiono funkcjonalność dotyczącą iPod’a i jakość interfejsu. Dzięki portowi USB menu iPod’a można sterować za pomocą przełączników w kierownicy samochodu (okładki albumów są wyświetlane na 7-calowym ekranie multimedialnym).

 

Zestaw audio “Premium”

Dostępny w nowym Lexusie IS zestaw audio Premium składa się z całkowicie cyfrowego, 6 lub 8-kanałowego wzmacniacza klasy D, zdolnego do wytwarzania dźwięku bez zniekształceń z minimalnymi stratami napięcia. Dynamika naturalnego dźwięku i bogactwo barw wytworzone przez wysokiej jakości układ wzmacniający są wiernie odtwarzane przez ulepszony zestaw 8 głośników, wśród których znajduje się nowy szerokopasmowy głośnik wysokotonowy o średnicy 55 mm.

 

Mark Levinson® Premium Surround System

Dostępny w nowym modelu IS w przypadku systemu EMVN zestaw Mark Levinson® Premium Surround System wytwarza dźwięk wykorzystując zasady “Effortless Dynamics” i “Effortless Transient Response”, które łączą naturalną dynamikę z krótkim czasem reakcji zapewniając jakość dźwięku odpowiadającą jakości muzyki granej na żywo w hali koncertowej.

Wykorzystuje on rozwiązania techniczne stosowane w najwyższej klasy domowych zestawach audio. Składa się z 12-kanałowego, całkowicie cyfrowego wzmacniacza klasy D, którego moc całkowita wynosi 835 W i który współpracuje z 15 głośnikami GreenEdgeTM o wysokiej skuteczności. Nowy układ “Auto Volume” dopasowuje poziom głośności do każdego odtwarzanego utworu.

Dzięki dwukrotnemu zwiększeniu głośności przy tym samym poborze prądu, energooszczędne rozwiązanie GreenEdgeTM zastosowano w każdym z 15 głośników. GreenEdgeTM ma szersze pasmo przenoszenia w porównaniu z rozwiązaniami konwencjonalnymi, co zapewnia większą dynamikę brzmienia.

 

Duża moc IS 300h

Nowy IS 300h został wyposażony w napęd Lexus Hybrid Drive drugiej generacji, który zapewnia znaczące ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji CO2, NOx i cząstek stałych (PM) bez ograniczenia osiągów.

W pełni hybrydowy układ napędowy łączy potężny silnik elektryczny o mocy 105 kW/143 KM z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra i mocy 133 kW/181 KM pracującym wg obiegu Atkinsona wyposażonym w układ wtryskowy D-4S nowej generacji, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz wysoce efektywny układ recyrkulacji spalin (EGR). Całkowita moc zespołu napędowego przekazywana na koła tylne za pośrednictwem bezstopniowej przekładni sterowanej elektronicznie (E-CVT) wynosi 164 kW/223 KM. Nowy IS 300h rozpędza się od 0-100 km/h w 8,3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h.

Średnie zużycie paliwa nowej wersji Lexusa z napędem w pełni hybrydowym wynosi 4,3 l/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 99 g/km – najniższy w swojej klasie.

Nowy IS 300h jest również pierwszym modelem Lexusa z napędem w pełni hybrydowym, w którym akumulatory trakcyjne umieszczone zostały pod podłogą bagażnika, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej jest porównywalna do tej w wersji z silnikiem benzynowym.

 

Sekwencyjna zmiana biegów – Shiftmatic

Przekładnia w wersji IS 300h może pracować w trybie sekwencyjnej zmiany biegów, sterowanej za pomocą dźwigni (łopatek) znajdujących się przy kierownicy. Układ został tak dopasowany, aby jak najlepiej połączyć wzrost prędkości obrotowej silnika z rozpędzaniem samochodu. Podczas zwalniania, hamujący moment obrotowy silnika jest dostarczany w jednym z sześciu zakresów, zapewniając uczucie podobne jak w samochodzie z mechaniczną skrzynią biegów. Razem, te ulepszenia przekładni E-CVT zapewniają kierowcy jazdę wymagającą większego zaangażowania.

 

Układ aktywnego sterowania dźwiękiem (Active Sound Control)

Wrażenia z jazdy są jeszcze lepsze dzięki zastosowaniu układu ASC podkreślającego dźwięk płynący z silnika, podczas rozpędzania i hamowania, za pomocą systemu audio i wybranego głośnika nawet wtedy, kiedy silnik spalinowy nie pracuje, a IS 300h jest napędzany wyłącznie przez silnik elektryczny.

 

Fot. Lexus

RF, Lexus

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt