Jest decyzja zezwalająca na budowę drogi ekspresowej nr 7 do granicy Mazowsza z województwem świętokrzyskim. Budowa trasy jest zapisana w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Czy to oznacza, że za rok, półtora pojedziemy nową dwupasmówką?
– Decyzja wydana przez wojewodę mazowieckiego dotyczy odcinka o długości 2,3 km od końca obwodnicy Radomia w kierunku miejscowości Dobrut. Ma rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – poinformowało biuro prasowe wojewody mazowieckiego.
Droga będzie przebiegać przez teren gminy Orońsko w powiecie szydłowieckim. Projekt zakłada m.in. budowę dwujezdniowej drogi o parametrach trasy ekspresowej oraz dróg dojazdowych i przebudowę infrastruktury technicznej. Wydana decyzja dotyczy II etapu rozbudowy drogi krajowej nr S7 na odcinku od końca obwodnicy Radomia do granicy województwa mazowieckiego z województwem świętokrzyskim. Wydanie decyzji poprzedziły konsultacje społeczne. W ich wyniku, w rejonie Krogulczy Suchej, w gminie Orońsko, zmieniono przebieg trasy, co pozwoliło uniknąć wyburzeń w tym rejonie.
Wcześniej wydane zostały pozwolenia na budowę dwóch odcinków “siódemki” w regionie radomskim o łącznej długości ok. 19 km.
Drogę, od końca zachodniej obwodnicy Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego, ma wybudować firma Dragados z Hiszpanii. Cztery lata temu wygrała ona przetarg na budowę tego fragmentu drogi oferując prawie 676,7 mln zł. GDDKiA unieważniła przetarg, bo rząd przesunął budowę wspomnianego odcinka trasy na listę dróg niższej kategorii, co automatycznie wiązało się z problemami sfinansowania inwestycji. Dragados skierował sprawę do sądu, a ten stanął po stronie hiszpańskiej firmy i nakazał, że przetarg musi być dokończony. Umowa GDDKiA z Dragados na realizację inwestycji ma być wkrótce podpisana.
Budowa S7 odciąży z ruchu tranzytowego rejony Radomia i Szydłowca, poprawę warunki i bezpieczeństwo ruchu. Inwestycja jest częścią projektu polegającego na dostosowaniu drogi krajowej nr 7 Gdańsk-Warszawa-Kraków do parametrów drogi ekspresowej. Znajduje się w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011–2015. Czy to oznacza, że zostanie zrealizowana w zaplanowanym terminie? Śmiemy wątpić.