• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Wiadukt nad torami w ul. Żółkiewskiego zostanie rozebrany

Wiadukt nad torami w ul. Żółkiewskiego zostanie rozebrany

11 czerwca 2014

 

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu przygotował raport z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście: przebudowy fragmentu ul. Żółkiewskiego, przedłużenia Młodzianowskiej i budowy obwodnicy południowej Radomia. – Po raz pierwszy prowadzimy jednocześnie trzy tak potężne inwestycje. ſączna ich wartość przekracza 300 milionów złotych. Wszystkie trzy trasy będą stanowiły część podstawowego układu drogowego miasta – poinformował Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.

 

IMB Podbeskidzie, wykonawca przebudowy ul. Żółkiewskiego, intensywnie pracuje w rejonie przyszłego węzła drogowego nad torami kolejowymi. Teren na południe od ulicy, po obu stronach linii kolejowej Kraków-Warszawa, jest już dokładnie oczyszczony. Wykonawca usunął wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła. Wbijane są stalowe ścianki szczelne tuż przy nasypie prowadzącym do istniejącej przeprawy nad torami, które mają podtrzymywać skarpy. W tym miejscu powstanie nowy podjazd pod północny wiadukt w ciągu ulicy Żółkiewskiego. 

 

 

Betonowe podpory południowego wiaduktu, którego budowę przed wieloma laty przerwano, trzeba będzie rozebrać, bowiem filary nie nadają się do wykorzystania. Do rozbiórki jest przeznaczony także północny wiadukt w ciągu ulicy Żółkiewskiego. Centralną częścią planowanego węzła będą dwie zupełnie nowe przeprawy.

Na razie roboty nie wiążą się z żadnymi utrudnieniami dla kierowców, czyli bez konieczności zamykania ulicy Żółkiewskiego oraz wyznaczania objazdów.

 

Przedłużenie Młodzianowskiej
Budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej jest powiązana z budową południowej obwodnicy miasta. Obie trasy będą się krzyżowały na pograniczu Malczewa i Godowa.

 

– Będzie tu dwupoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowanie, z rondem na poziomie zero. Wiadukt i rondo są już niemal gotowe. Na przeprawie trwa jeszcze montaż barier i słupów oświetleniowych, na łącznicach są natomiast ustawione tablice drogowskazowe. Na rondzie brakuje tylko asfaltu – poinformował Dariusz Dębski.

 

Obwodnica południowa

Na drugim etapie obwodnicy południowej miasta, czyli od ul. Witkacego do węzła drogowego za torami na Południu, na całej długości obu jezdni jest tam już nawierzchnia bitumiczna, na razie bez ostatniej warstwy. Są gotowe krawężniki i bariery energochłonne, latarnie i drogowskazy. W okolicach budynków przy ul. Pola rozpoczął się montaż słupów pod ekrany dźwiękochłonne.
Pod torami kolejowymi, czyli na styku drugiego i trzeciego etapu obwodnicy, trwa budowa przepustu, który będzie służył pieszym i rowerzystom. Przepustem tym popłynie również Potok Malczewski, którego koryto w związku z budową trasy zostało skorygowane i przesunięte nieco na północ od obwodnicy.

 

– Wcześniej rozważaliśmy propozycję zamknięcia torów i rozebrania nasypu, aby móc zbudować przepust. Zdecydowaliśmy się jednak na inną, nieinwazyjną technikę przeprowadzenia prac – wyjaśnił rzecznik MZDiK. – Zamknięcie ruchliwej linii kolejowej oraz wprowadzenie komunikacji zastępczej spowodowałoby znaczne utrudnienie dla wielu podróżujących. Obecna metoda jest równie bezpieczna i efektywna oraz spełnia wszystkie, stawiane przy tego typu inwestycjach wymogi.

 

Betonowe elementy przepustu są wciskane w nasyp pod torami kolejowymi za pomocą potężnych siłowników. Roboty te są prowadzone powoli i ostrożnie, pod stałym nadzorem fachowców i – co najważniejsze – bez zatrzymywania pociągów. Gotowy jest już prawie duży zbiornik wodno-retencyjny, do którego już teraz jest odprowadzany nadmiar wód deszczowych i który chroni jezdnie obwodnicy przed zalewaniem.

Asfaltowa nawierzchnia położona jest także na części trzeciego etapu inwestycji – od węzła drogowego na Południu do Wierzbickiej, gdzie wkrótce będzie budowane rondo. Od tego miejsca do kolejnego ronda przy skrzyżowaniu z Warsztatową jest na razie tylko koryto pod przyszłą jezdnię.

Przy Żelaznej w ostatnich dniach została ułożona ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej. Asfalt jest także położony na całym końcowym odcinku, od Stalowej aż do trasy E77.
Na nowym rondzie przy drodze krajowej zostały już zainstalowane bariery energochłonne wokół centralnej wyspy. W środku znajduje się pośredni zbiornik retencyjny, który musi być odpowiednio zabezpieczony. Trwa tam też budowa drogi zjazdowej z wiaduktu nad torami kolejowymi, którą docelowo wszystkie pojazdy będą zjeżdżały do tego ronda.

 

Roman Furciński, źródło: MZDiK, fot. MZDiK

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt