Rozpoczęliśmy kampanię “Radomskie – regionem kultury na drodze” promującą bezpieczeństwo w ruchu drogowym, trzeźwość oraz kulturę i uprzejmości użytkowników dróg. Swoimi spostrzeżeniami z korzystania z dróg dzielą się Wojtek Owczarek i Piotrek Sujka, muzycy rockowej grupy IRA z Radomia.
Wojtek Owczarek (na zdjęciu, z lewej), perkusista, i Piotrek Sujka, gitarzysta basowy, obaj popierają nasza kampanię. Są kierowcami od wielu lat. Piotr Sujka od pewnego czasu częściej porusza się rowerem po mieście, bo jak mówi, to wygodniejszy i niekiedy szybszy środek transportu, a przy tym poprawiający kondycję fizyczną.
– Bardzo słabo jest z zatrzymywaniem się pojazdów przed przejściem dla pieszych. Rzadko kto wpuszcza pojazdy z drogi podporządkowanej, nie ma dyscypliny ruszania ze świateł. To jest irytujące – powiedzieli Wojtek i Piotrek.
– Staram się zatrzymywać przed przejściem, bo pieszy lub rowerzysta mogą nagle wtargnąć na jezdnię, a wtedy sytuacja jest bardzo niebezpieczna – dodał Wojtek.
Pamiętajmy: uprzejmość i grzeczność straty nie przynoszą!
Współorganizatorami kampanii “Radomskie – regionem kultury na drodze” są Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu, Komenda Miejska Policji w Radomiu, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu i Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu.
Partnerami kampanii są: Urząd Gminy w Belsku Dużym, Urząd Miasta i Gminy w Szydłowcu, Urząd Gminy w Odrzywole, Urząd Gminy w Policznie i Urząd Gminy w Promnie, radomscy dealerzy samochodowi: Optimal sp. z.o. – Citroen, AC Cortes – Mazda, Ster – VW oraz M. i R. Prasek – Peugeot, a także firmy: “Kajtek” Stacja Demontażu Pojazdów, Auto Serwis Wójcik, EuroBord i Fototapety.
Partnerami medialnymi kampanii są: Polskie Radio “Radio dla Ciebie” oraz lokalne gazety – “Okolica” w Grójcu i Tygodnik “OKO” w Kozienicach.