• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Peugeot pokazał odmieniony model 508 (galeria)

Peugeot pokazał odmieniony model 508 (galeria)

13 lipca 2014

 

Nowa stylistyka przodu i grilla, ekran dotykowy, kamera cofania i czujniki monitorujące “martwą strefę”, to niektóre z elementów zmienionego modelu 508. Dostępny będzie w wersjach sedan, kombi i z technologią Hybrid4.

 

Peugeot pokazał nową “508-kę” w Londynie. Model posiada te same cechy, które przyczyniły się do sukcesu poprzednich wersji modelu. Imponuje nie tylko atrakcyjną stylistyką, ale również bogactwem nowoczesnego wyposażenia i osiągami.

Auto ma zupełnie nową stylistykę przodu i grilla. Nowa atrapa chłodnicy stanowi istotny element stylistyczny modelu 508. Poprowadzony bardziej pionowo nowy grill, z centralnie od tej pory umieszczonym logotypem Lwa, stanowi ukłon w stronę słynnych poprzedników z serii „5‿ i pozwala na wprowadzenie jednolitej stylistyki przodu nadwozia. Jeszcze bardziej oddaje solidny charakter i ekskluzywny status modelu.

Lampy ze światłami do jazdy dziennej, mijania, drogowymi, kierunkowskazami i przeciwmgłowe wykonano w 100 % w technologii LED. Światła do jazdy dziennej tworzą diodową sygnaturę świetlną w kształcie przecinka (sedan i kombi) lub śladów pazurów (RXH).

Zmieniono pokrywę silnika i stylistykę tylnej części karoserii: kształt zderzaka mocniej wyróżnia się na tle płaszczyzn bagażnika i lepiej spełnia swoją funkcję, a tylne lampy komponują się bardziej poziomo w bryłę pojazdu.

 

7-calowy ekran i systemy bezpieczeństwa

Zmiany są nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz auta. Konsolę centralną wieńczy 7-calowy ekran dotykowy wpisany w deskę rozdzielczą. Dzięki temu, panel środkowy nie jest przeładowany przyciskami, a w konsoli środkowej udało się wygospodarować przestrzeń na nowy, zamykany schowek.

Kierowca widzi przed sobą nowoczesny, funkcjonalny panel instrumentów oraz ma do dyspozycji wysuwany, kolorowy wyświetlacz HUD, na którym pojawiają się najistotniejsze informacje dotyczące jazdy i nawigacji.

Inżynierowie wprowadzili liczne elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy, takie jak system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, automatyczny, elektryczny hamulec postojowy, reflektory przednie z systemem automatycznego poziomowania, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw audio sygnowany logo JBL oraz system Monitorowania martwego pola i kamerę cofania, z której obraz wyświetlany jest w kolorze na ekranie dotykowym.

Nowy Peugeot 508 ma rozbudowany systemem komunikacji oparty na technologii łączności sieci komórkowej oferując nową generację usług komunikacyjnych PEUGEOT Connect Apps. Dzięki wysokiej ergonomii ekranu dotykowego, dostęp do aplikacji jest niezwykle prosty, a ich obsługa intuicyjna. Kierowca na bieżąco otrzymuje porady ułatwiające codzienną jazdę, takie jak informacje o najbliższych dostępnych miejscach parkingowych, cenach paliw na pobliskich stacjach, o ruchu drogowym, warunkach atmosferycznych, informacje turystyczne z Michelin Guide lub TripAdvisor, dane teleadresowe i dane aplikacji Coyote (zależnie od kraju).

Zawieszenie nowej “508-ki” zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa jazdy. Dzięki zastosowaniu podwójnych wahaczy poprzecznych ze zwrotnicą oddzieloną od kolumny resorująco-sprężynującej z przodu (w mocniejszych wersjach z silnikami wysokoprężnymi) lub niezależnej konstrukcji typu pseudo-MacPherson w pozostałych wersjach silnikowych, oraz układowi wielowahaczowemu z tyłu, odmieniony model oferuje kompromis między komfortem jazdy a przyczepnością.

 

Ekonomiczne silniki

Nowa 508 ma najnowsze silniki benzynowe i wysokoprężne. Na rynku zadebiutuje nowy silnik benzynowy 1.6 THP o mocy 165 KM S&S spełniający wymogi normy Euro 6. Może on współpracować z 6-stopniową przekładnią manualną lub nową, 6-stopniową skrzynią automatyczną EAT6. 165-konny silnik zastępuje motor 1.6 THP (156 KM, Euro 5) z poziomem emisji CO2 nawet do 129 g/km (6-stopniowa przekładnia manualna). Dla porównania, najlepszy wynik notowany przez silnik poprzedniej generacji wynosił 144 g/km.

Wśród silników wysokoprężnych królować będą jednostki z rodziny BlueHDi. Jeden to 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM z 6-stopniową przekładnią manualną, który w wersji sedan i kombi emituje zaledwie 105 g COna 1 km. Drugi to 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM z przekładnią automatyczną EAT6, która w wersji sedan emituje 111 g COna 1 km.

Wersja RXH i wersje sedan mogą być również wyposażone w technologię napędową Hybrid4, która nadal pozostaje unikalnym rozwiązaniem w swoim segmencie. Układ składa się ze 163-konnego, dwulitrowego silnika wysokoprężnego HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego przy tylnej osi. Obie jednostki napędowe mogą pracować równolegle lub wymiennie, o czym kierowca jest informowany na bieżąco. Dostępne są cztery tryby jazdy – bezemisyjny, elektryczny (ZEV), tryb napędu na wszystkie koła (4WD) oraz tryb dynamiczny (Sport) i automatyczny (Auto), dzięki czemu obsługa systemu napędowego jest niezwykle prosta.

W wersji Hybrid4 auto powinno zużywać 3,3 litra paliwa w cyklu mieszanym na 100 km, a poziom emisji COwynosić do 85 g/km.

 

W europejskich salonach po wakacjach

Nowy model zostanie zaprezentowany szerszej publiczności w sierpniu, podczas salonów samochodowych w Moskwie i chińskim Chengdu. Premiera na targach w Paryżu poprzedzi debiut rynkowy, zaplanowany w Europie na wrzesień 2014 roku.

Nowy model 508 będzie produkowany w zakładach w Rennes we Francji i w Wuhan w Chinach. Głównymi rynkami zbytu tego modelu będą rynki europejskie i azjatyckie. Pierwsze dostawy zaplanowano na 10 września 2014 roku (Europa) i w styczniu 2015 roku (Chiny).

Roman Furciński, źródło: Peugeot, fot. Peugeot

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt