Mazda cały czas pnie się w górę, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży. W lipcu, w Polsce zostało zarejestrowanych 790 nowych aut japońskiego koncernu. Prym wiodą modele z technologią SKYACTIV.
Lipiec był dla Mazdy rekordowym miesiącem (kolejnym), jeśli chodzi o sprzedaż aut. Zostało zarejestrowanych 790 sztuk. To największa miesięczna sprzedaż w historii marki w Polsce. Spowodowało to udział rynkowy na poziomie 3,09 % w skali kraju i 12. pozycja w rankingu marek w Polsce.
Mazda Polska prognozowała sprzedaż w tym roku w ilości ok. 5 000 sztuk samochodów. Sukces samochodów z technologią SKYACTIV i stylizacji KODO – Dusza Ruchu (modele CX-5 oraz Mazda6 i Mazda 3) spowodował, że słupki szybko jednak zweryfikowano. Od stycznia tego roku sprzedano 4 090 egzemplarzy (o 77 % więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku).
– Nasze nowe modele przypadły do gustu Polakom i mimo że na początku roku prognozowaliśmy wynik 5 tysięcy aut, to już teraz zwiększyliśmy moce produkcyjne do 7 tysięcy. Zapewniamy tym samym klientom dostępność wszystkich modeli i realizujemy na bieżąco spływające zamówienia. Zazwyczaj w miesiącach wakacyjnych obserwowaliśmy mniejszy ruch w salonach, ale w tym roku w lipcu pobiliśmy rekord miesięcznej sprzedaży Mazdy w Polsce – podsumował ſukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
Lipcowym liderem jest model Mazda3 – 334 sztuki zarejestrowane, przed Mazdą6 – 279 szt. (w poprzednim miesiącach ten model był najczęściej kupowany) i CX-5 (159 szt.).
W sumie, od początku roku zostało zarejestrowanych 1 538 egzemplarzy Mazdy6, ok. 1 500 szt. Mazdy3 i 910 szt. Mazdy CX-5.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży przełożyły się na pozycję Polski w europejskim rankingu. Nasz kraj jest na 4 miejscu (po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii) jeśli chodzi o sprzedaż Mazdy i na 3 miejscach jeśli chodzi o sprzedaże modeli Mazda6 i Mazda3.