• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Obwodnica południowa oddawana będzie odcinkami

Obwodnica południowa oddawana będzie odcinkami

17 września 2014

 

Do 30 listopada mają się zakończyć roboty przy budowie południowej obwodnicy Radomia. Najwcześniej, kierowcy mają korzystać z odcinków: od al. Grzecznarowskiego do Witkacego i od drogi prowadzącej z Radomia do Kowali do krajowej “siódemki”.

 

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, inwestycja dobiega końca (raz, termin był już przesunięty, właśnie do 30 listopada). Roboty są podzielone na odcinki, etapy. Według informacji, najlepiej jest na etapach: pierwszym – między al. Grzecznarowskiego i linią kolejową na Południu oraz piątym – od drogi prowadzącej z Radomia do Kowali do krajowej “siódemki”.

Na pierwszym są zamontowane prawie wszystkie ekrany akustyczne, gotowe jest oświetlenie, oznakowanie poziome i pionowe. Roboty trwają jeszcze tylko w dwóch miejscach: przy kładce dla pieszych i przy nowym przedłużeniu Młodzianowskiej (przetnie obwodnicę na granicy Prędocinka, Malczewa i Godowa).
Kładka dla pieszych na wysokości ul. Witkacego jest gotowa w 80 %. Budowana jest druga pochylnia, po rozebraniu poprzedniej, która została źle zrobiona. Koszty jej budowy w całości pokrywa firma projektowa, która przyznała się do popełnienia błędu i opracowała odpowiedni program naprawczy.

 

– Na razie pasażerowie z Malczewa oraz Idalina zdążający w kierunku pętli autobusowej na Prędocinku przechodzą przez jezdnie obwodnicy. Gdy kładka nad nową trasą będzie gotowa, ruch pieszy skierujemy na nią, a dołem będą mogły przejeżdżać samochody – informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Niewiele brakuje do wykończenia nowego przedłużenia ul. Młodzianowskiej. Na jezdni biegnącej od Godowskiej do Armii Ludowej, brakuje jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania.

– Nieco później oddamy do użytkowania etapy drugi, od ulicy Witkacego do linii kolejowej Warszawa-Kraków i czwarty, od Potkanowskiej do drogi Radom-Kowala. Najwięcej robót do zrealizowania pozostało natomiast na trzecim, środkowym etapie trasy, od linii kolejowej do Potkanowskiej. Ten odcinek udostępnimy kierowcom najpóźniej – dodaje Dariusz Dębski.

Na trzecim etapie obwodnicy, wokół ronda u zbiegu z Wierzbicką są ustawione krawężniki, nawierzchnia jest wyłożona kruszywem i wkrótce rozpocznie się układanie pierwszej warstwy betonu asfaltowego. Przy rodzie brakuje kilkuset metrów jezdni. To ostatni odcinek nowej trasy, który będą budowali drogowcy. Pozostałe, ponad 13 km obwodnicy jest niemal gotowe.

Na czwartym etapie, w rejonie Żelaznej i Tokarskiej, montawane są ekrany akustyczne. Przy bocznicy kolejowej, w rejonie skrzyżowania ze Stalową, zakończyło się układanie warstwy ścieralnej masy bitumicznej. Poziom jezdni zostanie dostosowany do wysokości torów. Przebieg obwodnicy na tym odcinku nie zmienił się. Bocznica łączy pobliskie tereny przeznaczone pod duże inwestycje z linią kolejową prowadzącą do Tomaszowa Mazowieckiego.

Ostatni, piąty etap obwodnicy południowej, poza granicami miasta, jest przygotowany do odbioru. Będzie on połączony z drogą krajową E77 dużym rondem turbinowym. Na części tego ronda odbywa się ruch, korzystają z niego jeżdżący “siódemką” w kierunku Warszawy. Kierowcy jadący w kierunku przeciwnym korzystają z drogi odbarczającej, zbudowanej na wysokości ronda po zachodniej stronie drogi. Drogowcy zaczęli montować nowe oznakowanie i lada dzień na “siódemce” w tym rejonie zostanie przywrócona stała organizacja ruchu. Droga odbarczająca, zbudowana na czas objazdów, pozostanie i będzie służyła jako dojazd do pobliskiej wsi.

Roman Furciński, źródło: MZDiK, fot. MZDiK

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt