Problemy ze sprawnym przejazdem związane będą z budową podpór pod wiadukt nad torami kolejowymi i zjazdy. Budowa ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Trzeba będzie się uzbroić w cierpliwość przez jakiś czas.
Budowa wiaduktu w ul. Młodzianowskiej i estakady związana jest z przebudową Młodzianowskiej. Obiekt będzie częścią dużego węzła drogowego, który zastąpi istniejący obecnie przejazd przez torowisko linii kolejowej Warszawa – Kraków.
– Wykonawca przebudowy ulicy Młodzianowskiej od pewnego czasu sygnalizował, że jest w stanie przyspieszyć inwestycję i jeszcze w tym roku rozpocząć roboty mostowe. Według pierwotnego harmonogramu miały one ruszyć wiosną przyszłego roku. Przyspieszenie inwestycji na Młodzianowskiej umożliwi sprawniejszą koordynację naszych prac z robotami Radpecu. W przyszłym roku w rejonie przejazdu kolejowego będą przebudowywane kanały centralnego ogrzewania – poinformował Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Tablice z wizualizacjami węzła drogowego stoją już w pobliżu przejazdu.
Wiadukt będzie miał, według projektu, 190 m długości, 15 m szerokości i nośność 50 t. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 m szerokości. W związku z budową obiektu zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic. Powstaną nowe odcinki dróg, przebudowana zostanie cała infrastruktura techniczna w rejonie obiektu.
Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudowane zostanie ok. 380 m drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, w kierunku ul. Żakowickiej. Pod nowym wiaduktem, w ciągu Młodzianowskiej powstanie rondo rozprowadzające ruch lokalny, m.in. do pobliskiej Strefy ſucznik.
Teren u zbiegu ulic Czarnej i Młodzianowskiej (miedzy torami a skateparkiem) jest obecnie dokładnie czyszczony. Usunięte zostały wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła drogowego.
Wkrótce w tym rejonie zmieni się organizacja ruchu. Kierowcy jadący z centrum miasta w stronę Ustronia po pokonaniu torów będą musieli skręcić w lewo w Czarną, a dopiero potem w Młodzianowską. W ten sposób będą okrążali teren budowy nowego węzła. Mają tu być wznoszone podpory pod nowy wiadukt.
Budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej rozpoczęto latem tego roku od robót na pograniczu Malczewa, Godowa i Prędocinka. Inwestycja jest powiązana z budową obwodnicy południowej.
– W pierwszej kolejności drogowcy zaczęli budowę odcinka Młodzianowskiej między Godowską a Armii Ludowej. Umożliwi on wjazd na drugi etap obwodnicy południowej oraz od strony Malczewa i z Prędocinka. Jezdnia ostatniego etapu nowego przedłużenia Młodzianowskiej jest prawie gotowa. Brakuje na niej jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania, trwa natomiast jeszcze układanie chodników – dodał Dariusz Dębski.
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową Warszawa-Kraków. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej.
Nowe przedłużenie Młodzianowskiej wraz z wiaduktem na linią kolejową buduje konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-ſódź z ſodzi. Wartość robót, według umowy, wynosi prawie 61,6 mln zł. Inwestycja ma się zakończyć w 2016 roku.