• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Nowa Mazda - CX 3

Nowa Mazda – CX 3

20 listopada 2014

 

Japoński koncern nie odpuszcza, idzie za ciosem. Mazda zaprezentowała nowy samochód – model CX 3. Naturalnie, ma cechy samochodów, dzięki którym marka osiągnęła sukces, cieszą się popularnością i uznaniem klientów – jest w stylizacji KODO i z technologią SKYACTIV.

 

Nowa Mazda CX-3 to kompaktowy SUV. Auto zaprezentowano na targach motoryzacyjnych odbywających się w Los Angeles. CX-3 jest kolejnym modelem Mazdy  wyposażonym w technologię SKYACTIV i w stylizacji KODO – „Dusza Ruchu‿. Zdaniem przedstawicieli marki, auto ma więc wyjątkowy, rozpoznawalny design, przyjazne wnętrze i pewność prowadzenia.

 

CX-3 z zewnątrz, …

Nowy, kompaktowy SUV ma ostrą sylwetkę samochodu, sprawiającą wrażenie szybkości i ruchu, pełny asortyment technologii SKYACTIV zapewniający przyjemną jazdę, a przy tym spełniający wszelkie wymogi ekologii i bezpieczeństwa.

Przy wymiarach 4275 mm (długość), 1765 mm (szerokość) i 1550 mm (wysokość, bez uwzględnienia anteny), CX-3 można prowadzić z łatwością, nawet w trakcie jazdy miejskimi uliczkami i przy parkowaniu. Długi przód rozciąga się na 910 mm, solidny tył na 795 mm, a rozstaw osi wynosi 2570 mm.

CX-3 wyglądem przypomina modele CX-5, Mazdę6 i Mazdę3, z ładnymi proporcjami. Przednie listwy ozdobne są grube i wyprofilowane w głąb. Wąskie kierunkowskazy oddzielone są od głównych reflektorów przywodząc na myśl spoglądające na drogę oczy dzikiego kota. Końcówki listew ozdobnych ze zintegrowanym podświetleniem LED rozciągają się do reflektorów. Przechodzą lekko w pierścienie reflektorów świateł mijania.

Dzięki wygięciu przednich błotników do tyłu, pod słupki A, CX-3 wydaje się większy niż można by wnioskować z jego rzeczywistych wymiarów. Tablica rejestracyjna umieszczona jest nad tylnym zderzakiem i nadaje tyłowi lekki nawis.

CX-3 wyposażony jest w koła o dużej średnicy. W najwyższej wersji wyposażenia znajdziemy 18-calowe felgi aluminiowe.

 

…i od środka

W środku jest przyjemnie, wygodnie i wszystko “pod ręką”. Wszystkie tarcze, wyświetlacze i kontrolki rozmieszczone są odpowiednio do potrzeb kierowcy, zgodnie z wizją kokpitu, w którym nie trzeba odwracać wzroku od drogi. Miękki materiał, pokrywający daszek deski rozdzielczej, wykończony jest eleganckimi szwami.

Poszczególne części wnętrza udoskonalono tak, by wyglądało na idealnie dopracowane. Przykładem jest ciemnoczerwona barwa, którą zaakcentowano oparcia w drzwiach i ochraniacze na kolana.

Kierowca ma zapewnione odpowiednie pole widzenia, wsiadanie i wysiadanie z samochodu nie sprawia problemu, a siedzenia rozmieszczone są tak, by nisko położony środek ciężkości dawał poczucie pewności w trakcie jazdy. Wzrok kierowcy znajduje się na wysokości 1250 mm. Optymalna pozycja zapewnia kierowcy dobrą widoczność i poczucie pewności podczas jazdy.

CX-3 zapewnia szerokie pole widzenia z przodu, a zamontowanie lusterek bocznych na panelu drzwi umożliwia dodatkowe poszerzenie pola widzenia między przednim oknem a lusterkami. Dla maksymalizacji widoczności z tyłu, wysokość tylnej części linii przewężenia i położenie słupków C zostały starannie rozplanowane, z uwzględnieniem zastosowania ćwierćokien.

Dźwignię zmiany biegów umieszczono wysoko na konsoli środkowej, dzięki czemu kierowca może gładko przenosić rękę między nią a kierownicą. Kontrolki wyświetlacza ułożone są w sposób dający oparcie i zapewniający stabilność.

Kształt, twardość oparć i siedzeń, w połączeniu z zawartą w nich absorbującą wibracje pianką uretanową, umożliwia wygodną jazdę z idealnym dopasowaniem foteli. Dzięki wydłużonym oparciom tylne siedzenia z kolei wydają się przestronniejsze. Tylne siedzenia są bardziej przybliżone do środka kabiny niż przednie.

 

Internet w samochodzie

Priorytetem dla nowej generacji HMI Mazdy jest bezpieczeństwo. Stanowisko kierowcy oparte jest na koncepcie kokpitu przeziernego Heads-Up Cockpit ułatwiającym przetwarzanie wielu informacji przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej pozycji i koncentracji na bezpieczeństwie jazdy.

CX-3 wyposażono w system łączności z urządzeniami przenośnymi MZD Connect i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. MZD Connect zwiększa bezpieczeństwo i wygodę korzystania z funkcji takich jak połączenia i komunikacja przez internet. Jest on niezwykle wygodny. Za pośrednictwem Bluetooth® pozwala na korzystanie z zestawów głośnomówiących, odbieranie krótkich SMS-ów i słuchanie radia internetowego.

 

Bezpieczny i wytrzymały

CX-3 oparty jest na nadwoziu SKYACTIV-Body Mazdy, które osiąga wysoką efektywność w trzech pozornie wykluczających się zakresach: bezpieczeństwa w razie kolizji, redukcji masy i wytrzymałość. Kadłub CX-3 łączy w sobie efektywne rozłożenie odpornej na rozciąganie stali i optymalizację kształtów składowych szkieletu, tworząc lekką i mocną konstrukcję o silnych właściwościach rozpraszających energię. Kadłub i inne części pojazdu składają się w 63 % ze stali o wysokiej wytrzymałości, w 29 % ze stali ultrawytrzymałej (780 MPa i wyżej) i w 4% ze stali o wytrzymałości sięgającej 1180 MPa.

CX-3 zbudowany jest na podwoziu SKYACTIV-Chassis zapewniającym niezawodną sterowność, która przekłada się na pewność jazdy oraz wysoki poziom komfortu za sprawą odświeżonego zawieszenia i układu kierowniczego. Za sprawą precyzyjnej regulacji samochód reaguje naturalnie, a kierowca pewnie i z łatwością go kontroluje, w każdych warunkach.

Układ kierowniczy pozwala na lekkie i zręczne manewrowanie po mieście, ale daje też poczucie stabilności na drogach gruntowych i na autostradach. Natomiast układ hamulcowy zapewnia doskonałą kontrolę nad pojazdem przy niskich i średnich prędkościach, a w warunkach dużego rozpędu pozwala na sprawne hamowanie.

Kompaktowy SUV ma doskonałe wyciszenie poprzez dostosowywanie kształtu i twardości mocowań silnika oraz dopasowanie ich rozmieszczenia, optymalnie uzupełniając układ o materiały wytłumiające dźwięk.

W wersji AWD wprowadzono dodatkowe zmiany w celu redukcji hałasu i wibracji oraz ograniczenia ich rozpraszania przez cały kadłub.

Zgodnie z koncepcją Mazda Proactive Safety, dołożono wszelkich starań, by zminimalizować ryzyko wypadku i możliwie poszerzyć zakres warunków, w których kierowca może prowadzić bezpiecznie oraz pewnie. Dzięki zaawansowanym technologiom bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE kierowca może cieszyć się każdą podróżą. System, wykorzystujących czujniki w rodzaju radaru milimetrowego sprawia, że kierowca może prowadzić bezpiecznie w każdych warunkach. Zabezpieczenia pasywne opierają się na wytrzymałym SKYACTIV-Body Mazdy.

W razie wypadku kierowcę i pasażerów chronią różne mechanizmy, w tym system poduszek powietrznych SRS, chroniąca głowę budowa przednich siedzeń, oraz absorbujące energię uderzenia podłokietniki.

 

Silniki

Wśród układów napędowych oferowane są 1,5-litrowy silnik wysokoprężny SKYACTIV-D i benzynowy, 2-litrowy SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem, w dwóch wersjach mocy. W połączeniu z napędem na cztery koła nowej generacji, każdy z tych silników zapewnia stabilną jazdę i niski poziom emisji. Dynamiczne osiągi, linearne reakcje, niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin składają się na niczym nieograniczoną radość z jazdy.

Automatyczna, sześciobiegowa skrzynia SKYACTIV-Drive zapewnia niskie zużycie paliwa, poczucie kontroli jak przy korzystaniu ze skrzyni ręcznej oraz płynne i mocne przyspieszenie.

Układ napędu AWD nowej generacji, wykorzystuje użyty pierwotnie w CX-5 system kontroli momentu obrotowego Mazdy. Pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki i stabilności pojazdu oraz korzysta z systemu wykrywania poślizgu kół przednich. Wykorzystuje sygnały z czujników do monitorowania zamiarów kierowcy i zmieniających się warunków jazdy.

 

CX-3 wejdzie na światowe rynki wiosną 2015 roku, począwszy od Japonii.

Roman Furciński, źródło: Mazda, fot. Mazda

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt