Inżynierowie zmierzają do tego, że samochody mają być jak gry komputerowe. Takie wrażenie można odnieść patrząc na to co wymyślił Volkswagen. Proponuje obsługę auta …za pomocą gestów.
Niemiecka marka z Wolfsburga prezentuje auta połączone w sieć i obsługiwanych intuicyjnie. Takie mają być samochody przyszłości. Pokazuje to na wystawie Consumer Electronics Show 2015 w Las Vegas.
Gestem rozsuniesz dach
Volkswagen prezentuje m.in. Golfa R Touch – pierwszy kompaktowy samochód na świecie, którego elementami obsługowymi można sterować przy użyciu gestów. Ten koncepcyjny model rozumie gesty ręki i wykonuje polecenia, jak chociażby zarządzanie wyświetlanymi informacjami i funkcjami bez dotykania ekranu. Np., przesunięcie ręką w kierunku przedniej szyby powoduje zamknięcie rozsuwanego dachu, a wykonanie ruchu w odwrotnym kierunku otwiera dach. Sterowanie gestami wykorzystywane jest także do regulacji siedzeń. Samochód i człowiek tworzą interaktywną całość.
Auto połączone w sieć
Inny model – Connected Golf – prezentuje, dostępne już teraz, rozwiązania App Connect, czyli aplikacje MirrorLink™, Android Auto (Google) i CarPlay (Apple) umożliwiające połączenie z różnymi modelami smartfonów. Jest on obecnie najbardziej połączonym w sieć samochodem. Nowoczesny system zarządzania interfejsem pozwala na włączenie szerokiego spektrum aplikacji, smartfonów, tabletów i smartwatchów w system Infotainment najnowszej generacji (MIB II). Connected Golf jest również wyposażony w wiele innych innowacyjnych rozwiązań. System nawigacji, bez aktywacji przez kierowcę, rozpoznaje automatycznie najczęściej pokonywane odcinki, np., codzienną drogę do pracy, ostrzega przed ewentualnymi zakłóceniami ruchu i proponuje alternatywne trasy dojazdu.
W USA i Europie planowane jest wprowadzenie tego rozwiązania w jeszcze w tym roku, wraz z najnowszymi systemami Infotainment.
Sam zaparkuje
Trained Parking to kolejny stopień ewolucji systemu parkowania Park Assist zaprezentowany podczas wystawy. Auto skanuje drogę na miejsce parkingowe, z którego kierowca często korzysta, i ją zapisuje w pamięci. Kierowca dojeżdżając do stałego, „wytrenowanego‿ miejsca może wysiąść z samochodu, który dojedzie na parking częściowo automatycznie, nadzorowany pilotem lub smartfonem. Możliwy jest także automatyczny wyjazd z takiego miejsca parkingowego.
Inną nowością, na przykładzie e-Golfa z Intelligent Charge, jest indukcyjne ładowanie pojazdów. Samochód zostanie automatycznie podłączony do zasilania przez „płytę ładowania‿, zatem kable nie będą już potrzebne.