Strabag ma wybudować dwa wiadukty w ul. Żółkiewskiego nad torami kolejowymi. Ma to zrobić w ciągu dziewięciu miesięcy. Wiadomo, że będą za kilka miesięcy będą utrudnienia w ruchu, bo konieczne będą objazdy. Ale ciągle nie wiadomo jak konkretnie będą one przebiegały.
– Rozpoczęcie inwestycji na ulicy Żółkiewskiego w początkowym okresie nie będzie wiązało się z utrudnieniami dla kierowców. Z czasem jednak będzie konieczne zamknięcie odcinka krajowej “dziewiątki” i skierowanie ruchu kołowego na drogi objazdowe. Obecnie trwają uzgodnienia dotyczące tras objazdów, w tym dla ruchu tranzytowego, który chcemy poprowadzić w taki sposób, by był jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców centrum miasta. Zapewniamy jednocześnie, że wraz z wykonawcą dołożymy wszelkich starań, aby utrudnienia w ruchu kołowym związane z budową nowych wiaduktów potrwały jak najkrócej – poinformował Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
W piątek, 30 stycznia, MZDiK podpisał na umowę z firmą Strabag, która wygrała przetarg na budowę dwóch wiaduktów w ciągu ul. Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi. Mają być one gotowe w ciągu dziewięciu miesięcy.
Jak poinformował MZDiK, każdy z nowych wiaduktów będzie miał 93 m długości i 17 m szerokości. Jezdnie na wiaduktach będą szerokie na 11,5 metra. Po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem istniejących dróg. Dzięki nim zostanie zapewniony wygodny dojazd do Rodziny Ziętalów.
Wiadomo, że konieczne będą objazdy na czas budowy wiaduktów. Na razie, nie podano którędy konkretnie zostaną poprowadzone i dla jakich kategorii pojazdów. Można się jedynie domyślać, że zwiększony ruch będzie na ulicach: Zbrowskiego, Kozienickiej, Struga i 11 Listopada. Po pierwsze, są one w pobliżu inwestycji.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że na drogach objazdowych będzie zwiększony ruch kołowy. W związku z tym, w ramach zamówienia, muszą być również wzmocnione konstrukcje nawierzchni części z nich. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał wzmocnić nawierzchnie ulic Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac – dodaje Dariusz Dębski.
Przetarg na budowę wiaduktów wygrała firma Strabag. Zobowiązała się do wykonania zadania za prawie 47,6 mln zł.
– Nasze zamówienie nie obejmuje przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej nr 9, między nowym węzłem drogowym a starodrożem Kozienickiej. Zakres zadania jest taki sam jak umowa dotycząca dofinansowania, które otrzymaliśmy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na mocy tejże umowy dofinansowanie wyniesie 85 procent wartości inwestycji – poinformował rzecznik MZDiK.