Jeszcze jedna nowość japońskiego koncernu podczas rozpoczętego salonu samochodowego. Tym razem chodzi o nowego Aurisa. Model ma nowe silniki, systemy bezpieczeństwa, elementy wyposażenia i są zmiany w stylistyce.
Toyota poddała modyfikacji pięć głównych cech Aurisa: stylistykę zewnętrzną, jakość wnętrza, napęd hybrydowy, systemy bezpieczeństwa oraz ofertę konwencjonalnych jednostek napędowych.
Nowy styl,
Auris zyskał na zewnątrz bardziej elegancki wygląd przedniej i tylnej części na nadwozia. Dolna części przedniego zderzaka poszerza optycznie sylwetkę pojazdu. Podobny zabieg stylistyczny przeprowadzono z tyłu, z nowymi reflektorami i muskularnym zderzakiem. Reflektory przednie są wyposażone w technologię LED, zarówno do jazdy dziennej, jak i w światłach mijania.
W środku jest nowy projekt deski rozdzielczej z dużym panelem centralnym i ekranem dotykowym ukrytym za taflą szkła. Zegary na tablicy przyrządów umieszczono w podłużnych tubach. Pomiędzy nimi jest nowy, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.
Nowe silniki
Toyota przeprowadziła w nowym Aurisie zasadnicze zmiany w ofercie silników benzynowych, diesla i pełnego napędu hybrydowego. Prowadzą one do obniżania zużycia paliwa, emisji spalin i przyjemności z jazdy.
Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (moc 99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ma zapewniać osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Nowy silnik rozwija moc 116 KM i maksymalny moment obrotowy 185 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, przyśpiesza w 10,1 s do “setki” i rozwija prędkość maksymalną 200 km/h. Średnie zużycie paliwa to 4,7 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S 4,6 l/100 km.
W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D, a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D został znacząco zmodernizowany. Silnik 1.6 D-4D rozwija moc 112 KM i ma maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,5 s., a prędkość maksymalna 190 km/h. średnie spalanie wynosi 4,1 l/100 km.
Silnik 1.4 D-4D posiada nową turbosprężarkę, o wyższym ciśnieniu doładowania przy niskiej prędkości obrotowej. Zmodyfikowano system wtrysku paliwa Common Rail (wzrost ciśnienia wtrysku ze 160 do 180 mPa), zastosowano nowe tłoki i komorę cylindrów oraz obniżono poziom emisji NOx. Jednostka rozwija moc 90 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 205 Nm w zakresie od 1400 do 2800 obr./min. Auris 1.4 D-4D przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s., a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Średnie zużycie paliwa jest na poziomie 3,4 l/100 km.
Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki o pojemności 1.8 l. Od wielu miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej. Przy rekordowo niskiej emisji CO2 (79 g/km) i średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km, hybrydowy Auris rozwija moc 136 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 10,9 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h. Do teg,o pozwala na jazdę przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego do prędkości 50 km/h.
Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w lipcu 2015 roku.