• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Podpora wytrzymała. Pierwszy test obciążenia

Podpora wytrzymała. Pierwszy test obciążenia

17 kwietnia 2015

 

Obciążenie 64 ton wytrzymała jedna z podpór nowo budowanego wiaduktu na ul. Młodzianowskiej nad torami kolejowymi. Podobny test czeka jeszcze trzy kolejne podpory wiadukty oraz dwie mniejsze, z mniejszym obciążeniem, podtrzymującą pochylnię dla pieszych.

 

Sprawdzian zrobiono dwa dni temu, na pierwszej podporze, blisko skrzyżowania Młodzianowskiej z Tartaczną. Położono na niej betonowe płyty o łącznej masie 64 t. Za pomocą precyzyjnych urządzeń specjaliści od budowy mostów mierzyli stopień jej osiadania.

 

– Próby wypadły pozytywnie. Pierwszy pal spełnia założone w projekcie technicznym normy nośności dla tej konstrukcji. W ten sam sposób zostaną jeszcze sprawdzone trzy kolejne podpory wiaduktu oraz dwie inne mniejsze, które będą podtrzymywały pochylnię dla pieszych – poinformował Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Po obu stronach przejazdu kolejowego na ul. Modzianowskiej trwa budowa przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Mostowcy wznoszą jednocześnie pale, które będą podtrzymywały części najazdowe wiaduktu. Pierwsza z takich podpór powstała blisko skrzyżowania Młodzianowskiej z Tartaczną.
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową Warszawa-Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 m, szerokości 15 m i nośności 50 t. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 m szerokości.

W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu.

 

– Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej – dodał Dariusz Dębski. – Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym do pobliskiej Strefy ſucznik.

 

Przy okazji budowy nowego węzła komunikacyjnego ma być wyznaczony ciąg pieszo-rowerowy – przez węzeł na Młodzianowskiej oraz ulice Tartaczną, Sosnową i Suchą – który w przyszłości połączy osiedla w południowej części miasta. Umożliwi on przejazd rowerem z Ustronia w kierunku zalewu na Borkach.

Za budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-ſódź z ſodzi. Wartość robót, według umowy, to prawie 61,6 mln zł. Inwestycja ma się zakończyć jesienią 2016 roku.

Roman Furciński, źródło: MZDiK, fot. MZDiK

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt