• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Oleje silnikowe - coraz częściej dedykowane

Oleje silnikowe – coraz częściej dedykowane

16 czerwca 2015

 

Kupując samochód w salonie bardzo często można usłyszeć od sprzedawcy, że producent zaleca specjalny olej silnikowy, tzw. dedykowany. Jest on zalecany dla danej marki, albo nawet dla danego rodzaju silnika.

 

Salony samochodowe kuszą klientów autami, różnymi modelami, a w nich wyposażeniem, praktycznością samochodu, osiągami i zużyciem paliwa. Auta są coraz bardziej nowoczesne, z nowymi technologiami i systemami. I trudno się dziwić, że producenci chcą mieć jak największą liczbę klientów.

Jeżeli ktoś zamierza kupić samochód i szczegółowo będzie dopytywał o konkretny model, często usłyszy od sprzedawcy, że dla danego rodzaju silnika przeznaczony jest specjalny olej silnikowy. Nie spotka się takiego oleju w żadnej hurtowni lub sklepie, a zwłaszcza w supermarkecie.

 

– To prawda. Dla danego silnika są specjalne, dedykowane oleje, dzięki którym jednostka napędowa uzyskuje optymalne osiągi. Silnik pracuje nie tylko lepiej, ale również i dłuższą żywotność – usłyszeliśmy w salonie Ster w Radomiu, dealerze Volkswagena.

 

Nieco inaczej widzi sprawę człowiek z branży, Artur Serocki z firmy Ravenol.

 

– Tak zwane oleje dedykowane to jest, powiedzmy, iluzja. Nie ma czegoś takiego jak oleje dedykowane pod względem marki producenta. Bardzo często połączenie producenta samochodu i producenta olejów ma na celu połączenia silnych stron danych marek i wpływ na sprzedaż. Nie ma to żadnego uzasadnienia w praktyce, gdyż oleje są produkowane przez wielu producentów z zachowaniem norm i specyfikacji mających wpływ na ochronę silnika i skrzyni automatycznej – mówi Artur Serocki. – Oleje się dobiera pod względem właściwości i specyfikacji. Każdy z silników ma dedykowany zakres parametrów, które musi spełniać dany olej. Bierzemy pod uwagę parametr lepkości, który ma pewien zakres: 5W, 10W, 30W. Coś takiego jak marka jest zabiegiem czysto marketingowym.

 

Nasz rozmówca dodaje, że na półkach uginających się od ilości rekomendowanych olejów klient często ma problem, który produkt wybrać kierując się ceną, czy zaleceniem sprzedawcy.

 

– Trzeba się kierować tabelą doboru. Należy odnaleźć w niej określony model samochodu, a następnie odpowiednie specyfikacje, które musi spełniać produkt – wyjaśnia Artur Serocki.

 

 

Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt