• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Gulia w wersji Quadrifioglio - nowy model Alfy Romeo

Gulia w wersji Quadrifioglio – nowy model Alfy Romeo

25 czerwca 2015

 

Bardzo ładna stylistyka – jak to u Włochów, duży silnik i duża moc – turbodoładowany 6-cylindrowy z 510 KM, przyspieszenie do “setki” w 3,9 s. Taka jest Alfa Romeo Gulia w wersji Quadrifioglio. W środę została zaprezentowana wąskiej grupie publiczności. We wtorek zostanie pokazana szerokiej publiczności.

 

Pierwszy pokaz odbył się w Arese, koło Mediolanu, w odnowionym Muzeum Alfy Romeo. Szczęśliwcami, którzy mieli okazję zobaczyć debiut, byli przedstawiciele międzynarodowej prasy.

Alfa Romeo Giulia Quadrifioglio (czterolistna koniczyna), to topowa wersja auta. Ma być – według założenia inżynierów i stylistów marki – prawdziwym manifestem, w którym skoncentrowana jest przeszłość, teraźniejszość i przyszłość jednego z najjaśniejszych przykładów doskonałości motoryzacyjnej na świecie.

 

Mechanika emocji

Nad tworzeniem samochodu pracowała elita inżynierów, projektantów i stylistów, znana w Grupie FCA pod nazwą „Skunks” (terminem tym określa się najlepsze zespoły, którym powierzane są najbardziej delikatne pod względem technologii misje innowacyjne). Miała cel stworzyć Alfę Romeo przyszłości, pamiętając o spuściźnie powstałej z pracy i dumy tysięcy ludzi, techników, robotników, menadżerów, którzy od powstania marki pracowali w fabrykach, biurach i na torach wyścigowych.

 

– Jest pięć elementów, dzięki którym Alfa Romeo stała się jednym z najbardziej pożądanych marek samochodowych na świecie: wyraźnie włoska stylistyka, nowoczesne i innowacyjne silniki, doskonałe rozłożenie wagi (50/50), wyjątkowe rozwiązania techniczne, najlepszy stosunek masy do mocy – podkreślają przedstawiciele marki.

 

Emocje z jazdy to zasługa bezpośredniego układu kierowniczego, natychmiastowej reakcji na pedał przyspieszenia oraz szybkim zmianom biegów i skutecznego układu hamulcowego. Do cech tych należy dodać również wybór napędu tylnego lub 4×4.

 

 

Włoski styl

Nowa Giulia skupia w sobie trzy charakterystyczne cechy włoskiej stylistyki: wyczucie proporcji, prostotę i dbałość o jakość wykończenia. Punktem odniesienia jest równowaga pomiędzy rozkładem mas na osie (50/50) i tylny napęd.

Auto ma bardzo krótkie zwisy, długą maskę silnika, długie błotniki przednie, „cofniętą” kabinę pasażerską „wspartą” na kołach napędowych oraz tylne, „muskularne” błotniki.

Gulia ma długi rozstaw osi – najdłuższy w swojej kategorii –

 

Zaokrąglone krawędzie i otulające słupki tworzą kształt „kropli”, przypominając jeden z najpiękniejszych aut wszech czasów: Giuliettę Sprint.

Wnętrze samochodu jest proste i skoncentrowane wokół kierowcy, o czym świadczy chociażby zebranie wszystkich przycisków na małej kierownicy, zaprojektowanej tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Nieprzypadkowo wszystkie główne przyciski są wbudowane w kierownicę, jak w bolidzie Formuły 1.

Wykończenie stanowią włókno węglowe, drewno i materiały miłe dla oka i przyjemne w dotyku.

 

Nowoczesne i innowacyjne silniki

Dla topowej wersji Quadifoglio postanowiono stworzyć jednostkę napędową wyjątkową pod względem technologii i osiągów, która stanie się nowym punktem odniesienia marki.

Silnik Giulii wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią, generując charakterystyczny dla Alfy Romeo dźwięk.

Zamontowano turbodoładowaną jednostkę benzynową z 6 cylindrami, opracowaną przez techników Ferrari, która rozwija moc maksymalną 510 KM i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s.

 

Na osi tylnej zastosowano rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink gwarantujące wysokie osiągi, przyjemność jazdy i komfort. Niezależne dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej to nowa konstrukcja, która optymalizuje „filtrowanie” nierówności, jednocześnie gwarantując szybkie i precyzyjne manewry w każdych warunkach. Autorskie rozwiązanie zawieszenia Alfa Romeo zapewnia wysokie przyspieszenia boczne w każdej sytuacji i przy każdej prędkości.

 

Zastosowano ultralekkie materiały we wszystkich częściach samochodu, m.in włókno węglowe na wał napędowy, maskę silnika, dach, konstrukcja siedzeń; aluminium na silnik, hamulce, zawieszenia, elementy karoserii (drzwi i błotniki); włókno węglowo-ceramiczne na tarcze.

 

 

 

Wyjątkowe i ekskluzywne rozwiązania techniczne.

Wśród ekskluzywnych rozwiązań technicznych są m.in.

– technologia Torque Vectoring: dzięki podwójnemu sprzęgłu pozwala tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębnie sterować momentem każdego z kół (w ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności),

– Integrated Brake System: innowacyjny system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców zapewniający natychmiastową reakcję hamulca i krótką drogę hamowania,

– Active Aero Splitter: system przedni aktywnie zarządzający dociskiem aerodynamicznym, zapewniając lepsze osiągi i przyczepność, nawet przy dużych prędkościach.

 

Do wyboru są cztery tryby jazdy: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb wydajności energetycznej, który po raz pierwszy został zastosowany w Alfie Romeo) i Racing (w wersjach o wysokich osiągach).

Roman Furciński, źródło: FCA, fot. FCA

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt