• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Ogłoszono przetargi na budowę nowej trasy "siódemki" do Warszawy i do Krakowa

Ogłoszono przetargi na budowę nowej trasy "siódemki" do Warszawy i do Krakowa

23 września 2015

 

Za kilka lat mamy jeździć zupełnie nową drogą do stolicy. Ma się ona rozpoczynać za Grójcem, w miejscowości Pamiątka, i “wpadać” w południową obwodnicę Warszawy przy lotnisku.

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła postępowanie przetargowe na budowę nowej drogi S7.

Ma ona rozpoczynać się od obwodnicy Grójca i odchodzić w prawo, równolegle do obecnej drogi. Po prawie 8 km ma być wybudowany węzeł Tarczyn Północ. Następnie droga ma być wytyczona przez gminę Lesznowola i dochodzić do południowej obwodnicy stolicy, do węzła Warszawa Lotnisko tak, żeby połączyć nową S7 z E30/S79 (np. na wprost będzie można dojechać do ul. Hynka i na Służewiec).

W sumie, nowa trasa S7 ma mieć długość ponad 29 km.

Zadaniem wyłonionych w przetargach wykonawców będzie opracowanie dokumentacji projektowej uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Prace projektowe i roboty, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, mają być ukończone w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), czyli realnie 4 lata. ſatwo policzyć, że gdyby postępowanie przetargowe zostało rozstrzygnięte w miarę szybko – bez żadnych zbędnych procedur i odwołań – to i tak roboty ruszą nie wcześniej niż na wiosnę przyszłego roku. Droga powinna więc być wybudowana w 2020 roku.

 

GDDKiA ogłosiło postępowanie przetargowe również na inny odcinek S7, od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego (między miejscowościami Wodzisław a Moczydło) do Krakowa – w sumie 55,6 km.

Ten odcinek S7 został podzielony na trzy części realizacyjne:

– nr 1: odcinek realizacyjny granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km,

– nr 2: odcinek realizacyjny węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km,

– nr 3: odcinek węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), długości ok. 18,3 km.

Zainteresowane firmy mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na całość lub dowolnie wybraną ilość odcinków realizacyjnych. Prace projektowe, roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych – od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu na projektowanie inwestycji okresy zimowe są wliczane. Najkrótszy możliwy termin realizacji uwzględniony do oceny ofert wynosi 34 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie), natomiast najdłuższy możliwy termin realizacji może obejmować 37 miesięcy.

 

Firmy zainteresowane inwestycjami mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 18 listopada.

Roman Furciński, fot. Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt