Na salonie motoryzacyjnym w Tokio Mitsubishi pokazał model studyjny z elektrycznym układem napędowym nowej generacji. Zasięg samochodu wynosi 400 km bez konieczności ładowania akumulatorów.
W eX Concept system napędu elektrycznego EV nowej generacji został wyposażony w akumulatory o wysokiej wydajności i niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Umieszczenie akumulatorów trakcyjnych pod podłogą obniżyło środek ciężkości.
W pojeździe zastosowano technologię automatycznej jazdy, która łączy systemy łączności mobilnej w samochodzie. Gdy zostaje wykryte zagrożenie, funkcje bezpieczeństwa są uruchamiane w sposób optymalnie dobrany do sytuacji. Inne systemy wykrywają usterki lub nieprawidłowości na jak najwcześniejszym etapie ich występowania i sugerują kierowcy wizytę w serwisie celem kontroli lub naprawy.
Technologia rozszerzonej rzeczywistości
Bryła samochodu sprawia wrażenie bardzo masywnego auta. W górnej części tarczy umieszczono światła dzienne LED oraz kierunkowskazy, co czyni je lepiej widocznymi dla pieszych. Główne reflektory umieszczone są pod zakończeniami dolnego zderzaka zapobiegając oślepianiu pieszych i kierowców innych pojazdów.
Samochód nie ma środkowego słupka (między przednimi i tylnymi drzwiami). Zapewnia to łatwy i wygodny dostęp do wnętrza.
MITSUBISHI eX Concept został wyposażony w przednią szybę z technologią rozszerzonej rzeczywistości oraz w inteligentny wyświetlacz umieszczony w centralnej części kokpitu. Przednia szyba AR minimalizuje ruchy oczu kierowcy. Technologia rozszerzonej rzeczywistości pozwala przetworzyć informacje uzyskane za pośrednictwem systemów łączności samochodowej i wyświetlić je na przedniej szybie AR. Przednia szyba AR współpracuje z systemami śledzenia ruchu i ostrzegania kierowcy przy użyciu komunikacji między pojazdami, np. o pojazdach lub pieszych zbliżających się skrzyżowania, ale jeszcze niewidocznych dla kierowcy.
W aucie nie ma lusterka wstecznego. Jest za to wyświetlacz współpracujący z kamerą wysokiej rozdzielczości znajdującą się z tyłu samochodu. Zapewnia szerszy i precyzyjniejszy obraz sytuacji za samochodem niż lusterko wsteczne.
Trzy tryby jazdy
Układ napędowy zasilają akumulatory drugiej generacji. Zapewnia przyspieszenia o dynamice dostępnej tylko w samochodzie elektrycznym dostarczając moc po 70 kW na koła przedniej osi i na koła tylne, czyli razem 140 kW/183 KM.
Kierowca może wybierać spośród trzech trybów jazdy. W trybie AUTO czujniki i kamery monitorują i przekazują sygnały świadczące o stanie nawierzchni drogi do jednostki sterującej S-AWC, która automatycznie wybiera optymalny tryb jazdy dla warunków występujących na drodze. Tryb GRAVEL (szuter) zapewnia optymalną przyczepność i napęd na nieutwardzonych drogach lub w ulewnym deszczu, a tryb SNOW (śnieg) oferuje optymalne osiągi na zaśnieżonych lub innych bardzo śliskich nawierzchniach.
Prąd z auta dla domu
Mitsubishi eX Concetmoże zostać połączony z systemem V2H, który umożliwia wykorzystanie energii zmagazynowanej w akumulatorach trakcyjnych do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego, co w przeciętnym domu zapewni energię elektryczną na cztery dni. Gniazdo prądu zmiennego 100V o maksymalnej mocy 1500 W pozwala również na zasilanie urządzeń elektrycznych, gdy samochód wykorzystywany jest w warunkach biwakowych.
Podłączenie samochodu do Internetu pozwala zarezerwować stolik w restauracji, czy dokonywać zakupów jeszcze przed dojechaniem do sklepu. ſącząc samochód ze smartfonem można wysyłać i odbierać wiadomości głosowe, a także korzystać z portali społecznościowych. Wykorzystanie w ten sposób czasu spędzanego w samochodzie czyni nasze codzienne życie o wiele bardziej wygodnym.