• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

eX Concept - światowa premiera modelu Mitsubishi

eX Concept – światowa premiera modelu Mitsubishi

7 listopada 2015

 

Na salonie motoryzacyjnym w Tokio Mitsubishi pokazał model studyjny z elektrycznym układem napędowym nowej generacji. Zasięg samochodu wynosi 400 km bez konieczności ładowania akumulatorów.

 

W eX Concept system napędu elektrycznego EV nowej generacji został wyposażony w akumulatory o wysokiej wydajności i niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Umieszczenie akumulatorów trakcyjnych pod podłogą obniżyło środek ciężkości.

W pojeździe zastosowano technologię automatycznej jazdy, która łączy systemy łączności mobilnej w samochodzie. Gdy zostaje wykryte zagrożenie, funkcje bezpieczeństwa są uruchamiane w sposób optymalnie dobrany do sytuacji. Inne systemy wykrywają usterki lub nieprawidłowości na jak najwcześniejszym etapie ich występowania i sugerują kierowcy wizytę w serwisie celem kontroli lub naprawy.

 

Technologia rozszerzonej rzeczywistości

Bryła samochodu sprawia wrażenie bardzo masywnego auta. W górnej części tarczy umieszczono światła dzienne LED oraz kierunkowskazy, co czyni je lepiej widocznymi dla pieszych. Główne reflektory umieszczone są pod zakończeniami dolnego zderzaka zapobiegając oślepianiu pieszych i kierowców innych pojazdów.

Samochód nie ma środkowego słupka (między przednimi i tylnymi drzwiami). Zapewnia to łatwy i wygodny dostęp do wnętrza.

MITSUBISHI eX Concept został wyposażony w przednią szybę z technologią rozszerzonej rzeczywistości oraz w inteligentny wyświetlacz umieszczony w centralnej części kokpitu. Przednia szyba AR minimalizuje ruchy oczu kierowcy. Technologia rozszerzonej rzeczywistości pozwala przetworzyć informacje uzyskane za pośrednictwem systemów łączności samochodowej i wyświetlić je na przedniej szybie AR. Przednia szyba AR współpracuje z systemami śledzenia ruchu i ostrzegania kierowcy przy użyciu komunikacji między pojazdami, np. o pojazdach lub pieszych zbliżających się skrzyżowania, ale jeszcze niewidocznych dla kierowcy.

W aucie nie ma lusterka wstecznego. Jest za to wyświetlacz współpracujący z kamerą wysokiej rozdzielczości znajdującą się z tyłu samochodu. Zapewnia szerszy i precyzyjniejszy obraz sytuacji za samochodem niż lusterko wsteczne.

 

Trzy tryby jazdy

Układ napędowy zasilają akumulatory drugiej generacji. Zapewnia przyspieszenia o dynamice dostępnej tylko w samochodzie elektrycznym dostarczając moc po 70 kW na koła przedniej osi i na koła tylne, czyli razem 140 kW/183 KM.

Kierowca może wybierać spośród trzech trybów jazdy. W trybie AUTO czujniki i kamery monitorują i przekazują sygnały świadczące o stanie nawierzchni drogi do jednostki sterującej S-AWC, która automatycznie wybiera optymalny tryb jazdy dla warunków występujących na drodze. Tryb GRAVEL (szuter) zapewnia optymalną przyczepność i napęd na nieutwardzonych drogach lub w ulewnym deszczu, a tryb SNOW (śnieg) oferuje optymalne osiągi na zaśnieżonych lub innych bardzo śliskich nawierzchniach.

 

Prąd z auta dla domu

Mitsubishi eX Concetmoże zostać połączony z systemem V2H, który umożliwia wykorzystanie energii zmagazynowanej w akumulatorach trakcyjnych do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego, co w przeciętnym domu zapewni energię elektryczną na cztery dni. Gniazdo prądu zmiennego 100V o maksymalnej mocy 1500 W pozwala również na zasilanie urządzeń elektrycznych, gdy samochód wykorzystywany jest w warunkach biwakowych.

Podłączenie samochodu do Internetu pozwala zarezerwować stolik w restauracji, czy dokonywać zakupów jeszcze przed dojechaniem do sklepu. ſącząc samochód ze smartfonem można wysyłać i odbierać wiadomości głosowe, a także korzystać z portali społecznościowych. Wykorzystanie w ten sposób czasu spędzanego w samochodzie czyni nasze codzienne życie o wiele bardziej wygodnym.

Roman Furciński, źródło: Mitsubishi, fot. Mitsubishi

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt