Dziś po południu dopuszczono do ruchu odcinek ul. Mieszka I, od ul. Ofiar Firleja do ul. Witosa. Na całym odcinku ul. Mieszka I ma pierwszeństwo, oprócz ronda na skrzyżowaniu z ul. Aleksandrowicza.
Zakończono budowę przedłużenia Mieszka I. Wprawdzie na wzdłuż wspomnianego odcinka ulicy będą jeszcze prowadzone prace wykończeniowe – ostatnie prace porządowe na poboczach, ale nie powinny one jednak powodować znaczących utrudnień w ruchu kołowym.
– Zmianie ulegnie organizacja ruchu na skrzyżowaniu z ulicą Ofiar Firleja i wspomnianym nowym przedłużeniem ulicy Mieszka I. Zlikwidowane zostanie dotychczas obowiązujące tam łamane pierwszeństwo przejazdu. Zaś obydwa wloty ulicy Ofiar Firleja, od wschodu i od zachodu, będą drogami podporządkowanymi – poinformował Marek Ziółkowski z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Nowo oddany odcinek ulicy znacznie ułatwi dojazd w ten rejon miasta, np. do firm zlokalizowanych w północnej części czy nekropolii od strony północnej (ten fragment ul. Mieszka I został warunkowo dopuszczony do obsługi komunikacyjnej cmentarza komunalnego na Firleju 31 października i 1 listopada). Może być również alternatywną trasą wyjazdu w kierunku Warszawy.
Według pierwotnych planów, cała ul. Mieszka między Józefowem (ul. Aleksandrowicza) a Wincentowem (ul. Witosa) miała być zrobiona od razu. Jednak między ul. Ofiar Firleja a ul. Witosa odkryto stare wysypisko śmieci i trzeba było wstrzymać roboty na tym odcinku. Należało wybrać i wywieźć stare odpady oraz przeprojektować drogę. Wzmocniono podłoże pod przyszłą drogę palami żwirowymi. Prawie 3 tys. pali wbito na głębokość ponad 5 m i na całej długości odcinka ulicy ułożono drugą warstwę stabilizacyjną z wykorzystaniem tzw. geotkanin.
Budowa przedłużenia ul. Mieszka I między ul. Ofiar Firleja a ul. Witosa była firma Budromost-Starachowice z Wąchocka. Kosztowała ponad 5,77 mln zł.