W zakładzie FCA Powertrain w Bielsku-Białej, we wtorek został wyprodukowany egzemplarz silnika 1.3 MultiJet EURO-6 Start&Stop numer 6 000 000. Zostanie zamontowany w Fiacie 500 wyprodukowanym w Tychach.
Zakład FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej ma powód do dumy i świętowania: z linii produkcyjnej zjechał 6-milionowy egzemplarz silnika 1.3 MultiJet. Ten małolitrażowy silnik wysokoprężny ma cztery cylindry w rzędzie, 16 zaworów i łączna pojemność skokowa 1248 cm3.
Produkowany od 2003 roku małolitrażowy silnik diesla, obecnie jest oferowany w trzech wariantach: EURO-4, EURO-5 i EURO-6. Silnik 1.3 Multijet, aktualnie produkowany w najnowszej wersji tej technologii, znanej na świecie pod nazwą Multijet II. Dostępny jest od wersji z turbosprężarką o stałej geometrii (75 KM) po wersję z turbosprężarką o zmiennej geometrii (od 85 do 95 KM). Jak zapewniaja przedstawiciele FCA, wszystkie silniki 1.3 Multijet zapewniają bardzo dobre osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa.
Doskonała konstrukcja i wysoka jakość wykonania umożliwia przeglądy serwisowe co 35 tys. km, a trwałość układu rozrządu wynosi 250 tys. km przebiegu. Wersja silnika EURO-6 Full została wyposażona w dodatkowy układ EGR niskiego ciśnienia. Zastosowano również dodatkowy układ regulacji ciśnienia układu olejowego VDOP.
1.3 MultiJet montowany jest w wielu samochodach z gamy FCA – Fiatach: Panda, Punto, Qubo, Doblò, Strada, Fiorino, 500, 500L, 500X, Lancii Ypsilon, Tipo, Alfie Romeo MiTo oraz w autach konkurencyjnych marek: Opel, Ford, Suzuki.
Zakład w Polsce produkuje również innowacyjny silnik 0.9TwinAir, nagrodzony tytułem „International Engine of The Year 2011‿.
6-milionowy egzemplarz silnika 1.3 MultiJet o mocy 95 KM zostanie zamontowany w samochodzie Fiat 500, który zostanie wyprodukowany w fabryce samochodów FCA w Tychach.