• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Salon samochodowy w Genewie - BMW

Salon samochodowy w Genewie – BMW

4 marca 2016

 

Światowa premiera modelu M760Li xDrive oraz luksusowe 740e iPerformance, 740Le iPerformance i 740Le xDrive iPerformance, a także sedany o napędzie elektrycznym to najważniejsze wydarzenia na stoisku BMW.

 

Nowe BMW M760Li xDrive podnosi poprzeczkę w segmencie luksusowych sedanów sportowych jako flagowy wariant BMW serii 7.

 

Moc, przyspieszenie, zużycie paliwa

Pierwszy w historii 12-cylindrowy silnik benzynowy M Performance TwinPower Turbo o pojemności 6,6 litra generuje moc 441 kW/600 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 3,9 s (średnie zużycie paliwa 12,6 l/100 km, a łączna emisja C02 – 294 g/km) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h/155 mph (regulowana) lub 305 km/h/189 mph (regulowana) z pakietem M Driver’s Package. Moc przenoszona jest za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni Steptronic Sport w standardzie i współprac ze standardową funkcją Auto Start Stop. Inteligentny napęd na 4 koła xDrive rozprowadza moc silnika na wszystkie koła w zależności od sytuacji na drodze.

Nowe BMW M760Li xDrive jest wyposażone w szeroki pakiet innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy. System Driving Assistant Plus obejmuje asystenta kontroli kierowania i toru jazdy, asystenta toru jazdy z aktywną ochroną przed kolizjami bocznymi, system zapobiegania kolizjom tylnym i funkcję ostrzegania o dużym ruchu na skrzyżowaniach.

System Active Cruise Control z funkcją Stop&Go wymaga od kierowcy jedynie wciśnięcia przycisku, aby zastosować ograniczenia prędkości wykryte przez funkcję Speed Limit Info.

Dostępna jest również opcja BMW M760Li xDrive V12 Excellence bez dodatkowych kosztów. Ten wariant, zamiast dynamicznego pakietu M zawiera 20-calowe koła z lekkiego stopu BMW Individual z designem W-spoke 646 oraz opony o różnym rozmiarze (przód: 245/40 R20, tył: 275/35 R20).

Po raz pierwszy w przypadku BMW serii 7, system iDrive jest wyposażony w system kontroli gestami. Ruchy rąk wykrywane przez czujnik kontrolny działają w intuicyjny i przyjazny dla użytkownika sposób. Gesty można wykorzystać, np., do kontroli głośności aplikacji audio oraz odbierania i odrzucania połączeń telefonicznych.

 

 

Nowe “siódemki” z linii Performance

Nowa oferta luksusowych hybryd typu plug-in BMW serii 7 czerpie moc z 4-cylindrowego silnika benzynowego z technologią BMW TwinPower Turbo oraz z silnika elektrycznego. Oba silniki generują moc na poziomie 240 kW/326 KM. Nowe BMW 740e iPerformance ze standardowym rozstawem osi oraz nowe BMW 740Le i Performance z długim rozstawem osi pobudzają wyobraźnię dzięki nieprzeciętnej dynamice przy jednoczesnym zużyciu paliwa 2,1 l/100 km (134,5 mpg imp) i emisji 49 gr/km (dane tymczasowe). W nowym BMW 740Le xDrive iPerformance (łączne zużycie paliwa 2,3 l/100 km, łączna emisja CO2 53 g/km; dane tymczasowe) inteligentny napęd na cztery koła rozdziela łączną moc silnika spalinowego i elektrycznego pomiędzy przednie i tylne koła w zależności od potrzeb.

Wspomniane trzy modele można wyposażyć w przeciwodblaskowe światła laserowe BMW Laserlight (premierę miały w samochodach hybrydowych BMW i8 typu plug-in).

Maksymalny zasięg elektryczny, zgodnie z testem pomiarowym EU dla samochodów hybrydowych typu plug-in, wynosi 40 km/25 mil dla BMW 740e i Performance i BMW 740Le Performance lub 37 km/23 mile dla BMW 740Le xDrive Performance (dane tymczasowe).

 

 

Bezgłośna jazda do 80 km/h

Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic odznacza się znakomitą wydajnością, najwyższej klasy dynamiką i komfortem zmiany biegów. Opcjonalnie dostępne są także manetki zmiany biegów na kierownicy, które umożliwiają kierowcy manualną zmianę biegów z wyjątkową szybkością i łatwością.

BMW 740e iPerformance rozpędza się od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5,6 s, BMW 740Le iPerformance w 5,7 s, a BMW 740Le xDrive w 5,5 s.

BMW 740e iPerformance oraz BMW 740Le iPerformance mają łączne zużycie paliwa na poziomie 2,1 l/100 km (134,5 mpg imp), zużycie energii elektrycznej 12,5 kWh, a emisja CO2 wynosi 49 gr/km, natomiast BMW 740Le xDrive 2,3 l/100 km (122,8 mpg imp), a zużycie energii elektrycznej 13 kWh.

Silnik spalinowy dołącza się tylko przy prędkości wynoszącej ok. 80 km/h (50 mph) lub w momencie wzmożonej pracy przepustnicy. Za pomocą jednego gestu kierowca może wybrać tryb elektryczny MAX eDrive. Przy tym ustawieniu samochód zasilany jest tylko silnikiem elektrycznym, ale silnik spalinowy można włączyć w dowolnym momencie poprzez gwałtowne naciśnięcie pedału gazu. W przypadku ustawienia MAX eDRIVE hybrydy BMW serii 7 osiągają prędkość maksymalną 140 km/h (87 mph).

Akumulator wysokiego napięcia można załadować z domowego gniazdka, z Wallbox przeznaczonego dla prądu o wyższym napięciu lub w publicznych stacjach ładujących. Pełne naładowanie akumulatora trwa mniej niż 4 godziny w przypadku gniazdka i mniej niż 3 godziny w przypadku BMW i Wallbox.

Nowe hybrydy BMW serii 7 typu plug-in w standardzie posiadają także nowo opracowany przełącznik Driving Experience Control na centralnej konsoli. Kierowca jednym naciśnięciem przycisku może aktywować ustawienie, które optymalizuje dynamikę, komfort i wydajność w trybach ECO PRO, COMFORT i SPORT.

Oznaczenie nowego modelu iPerformance, które zostanie nadane wszystkim hybrydom BMW typu plug-in w lipcu 2016 roku. Na początku będzie ono widoczne na hybrydach plug-in BMW serii 7, np. na BMW 740e iPerformance.

 

Nowe BMW i8 Protonic Red Edition

BMW i8 Protonic Red Edition wchodzi na scenę Geneva Motor Show jako ekskluzywna, limitowana wersja sportowej hybrydy typu plug-in, która operuje klientom nową opcję w zakresie jeszcze lepszego dopasowania sportowego coupe do indywidualnego smaku klientów. Jest pierwszym samochodem z serii przyszłym wariantów specjalnych, które pozwolą klientom cieszyć się ofertą bogatego wyposażenia dla sportowego BMW i8 2+2.

Produkcja tej inauguracyjnej edycji BMW i8 ma rozpocząć się w lipcu, w Lipsku i będzie dostępne na zamówienie tylko do końca tego roku.

 

 

Premiera usługi On-Street Parking Information

Usługa On-Street Parking Information pozwala na szybkie znalezienie miejsca parkingowego w mieście. Wykorzystuje inteligentne algorytmy jako podstawę do wykrywania wolnych miejsc parkingowych. On-Street Parking Information korzysta z danych ruchu pojazdów, które opuszczają parking lub szukają miejsca parkingowego, a następnie łączy te dane z lokalnym modelem predykcyjnym, obliczając możliwe miejsca parkingowe na wyświetlaczu Control Display, np. w konkretnej części miasta. Pozwala to kierowcy na udanie się bezpośrednio do obszarów, w których znalezienie wolnego miejsca jest bardziej prawdopodobne. Projekt badawczy zainicjowany przez BMW Group w dużych miastach przyniósł już wiarygodne wyniki. Serwis nawigacyjny został opracowany we współpracy z iNRIX, jednym z wiodących dostawców danych o ruchu drogowym.

On-Street Parking Information będzie dostępne w przyszłych modelach produkcyjnych BMW – najpierw w Niemczech i w USA od końca 2016 roku.

 

Aplikacja BMW i Remote oraz inteligentne usługi BMW Connected Drive zapewniają dodatkowe korzyści, takie jak połączenie z systemem nawigacji.

Wybór systemów wspomagających kierowcę obejmuje nowy wyświetlacz BMW Head-Up Display, jak również systemy Parking Assistant, Driving Assistant, Driving Assistand Plus i Surround View. Warianty hybrydowe BMW serii 7 typu plug-in można także zamówić z pakietem M Sport, pakietami zewnętrznymi i wewnętrznymi Pure Excellence oraz z BMW Individual Design Composition.

 

Roman Furciński, źródło: BMW, fot. BMW

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt