Do gamy jednostek napędowych Mazdy, modelu 3, dołączył silnik wysokoprężny SKYACTIV-D o pojemności 1,5 litra i mocy maksymalnej 105 KM. Według producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 3,8 l/100 km.
Nowy silnik jest zgodny z normą Euro 6. Ma się przyczynić do dalszego wzmocnienia pozycji Mazdy3 jako jednego z najatrakcyjniejszych modeli w segmencie samochodów kompaktowych.
Wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1,5 l i mocy maksymalnej 105 KM ma niski współczynnik sprężania – 14,8:1 – i specjalną turbinę o zmiennej geometrii. Samochód z tym silnikiem emituje 99 g/km CO2, przy niskim, średnim zużyciu paliwa od 3,8 l/100 km bez uszczerbku dla dobrej dynamiki i sportowej zwrotności.
Nowością jest technologia Natural Sound Smoother, która znacznie zmniejsza hałas i wibracje silnika.
Oprócz nowego, oszczędnego silnik, w nowej “trójce” zamontowano wiele zestawów technologii wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo, m.in.: system ostrzegania o przeszkodach przed pojazdem (FOW), system wspomagający hamowanie zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (SCBS), system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) i adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (MRCC).
Standardem wyposażenia w wybranych wersjach Mazdy3 na ten rok są radio cyfrowe, kamera cofania i regulacja wysokości fotela pasażera.
Dzięki najwyższemu poziomowi bezpieczeństwa czynnego Mazda3 uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach Euro‑NCAP. Z innowacyjnym, lekkim i sztywnym nadwoziem jest jednym z najlżejszych przedstawicieli segmentu C. Masa pojazdu wynosi 1185 kg.
Ceny Mazdy3 z silnikiem SKYACTIV-D 1,5 l rozpoczynają się od 83 990 zł – dla obu wersji: sedan i hatchback.