O nowych technologiach wykorzystywanych w motoryzacji, właściwej eksploatacji samochodów i komponentów, żeby jak najdłużej służyły właścicielom rozmawiano podczas III Kongresu Ekspertów Samochodowych, który odbył się w sobotę w Radomiu. Przedstawiano również akty prawne dotyczące branży motoryzacyjnej, także te absurdalne.
O tym, że kongres cieszy się coraz większym zainteresowaniem świadczyły: ilość firm biorących udział i coraz więcej zwiedzających. Wśród tych ostatnich byli nie tylko ludzie ze ścisłej branży – mechanicy, elektronicy samochodowi, właściciele firm i warsztatów, ale również pasjonaci i kierowcy zainteresowani tym co się dzieje w motoryzacji.
Było około 20 prelekcji i każdej można było wysłuchać z dużym zainteresowaniem. Np., o tym, dlaczego producenci samochodów ze skrzyniami automatycznymi nie zalecają wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w okresie gwarancyjnym? I czy jednak należy go wymieniać mimo zalecenia? Czy jest, a jeśli tak – to jaki, tzw. czarny rynek części zamiennych? Czy zmiana przepisów dotyczących i wprowadzenie Jednolitego Pliku Kontrolnego jest dobre, i dla kogo? Dlaczego zapisy w ustawie “Prawo o ruchu drogowym” dotyczące pracy diagnostów są absurdalne i niezgodne z Konstytucją RP?
Podczas kongresu omawiane były m.in. nowe technologie systemów stosowanych w samochodach, systemów zabezpieczających, nowych komponentów do naprawy i eksploatacji. Firmy przedstawiały swoje produkty i technologie.
– Udział w kongresie jest wyróżnieniem dla producentów i dystrybutorów, których produkty i usługi spotkały się z uznaniem zespołu ekspertów branżowych. Dopuszczone są firmy, które są godne zaufania na rynku motoryzacyjnym – powiedział dr Sławomir Olszowski, dyrektor Biura Ekspertyz Technicznych i Szkoleń w Radomiu, organizator kongresu. – Kongres łączy środowiska branży motoryzacyjnej. Omawiamy problemy, z jakimi borykają się firmy sektora motoryzacyjnego, po to, żeby po sporządzeniu raportu występować do stosownych ministerstw o zajęcie stanowiska i zmiany przepisów prawa w tym zakresie. Wszystko to w trosce o dużą liczbę miejsc pracy w sektorze motoryzacyjnym i ich ochronę.
W trakcie kongresu, tak jak w poprzednich edycjach, rozstrzygnięto finał konkursu „Ekspert Samochodowy roku 2016‿ w dziewięciu obszarach: silniki o zapłonie samoczynnym, wtrysk benzyny, elektronika i elektrotechnika samochodowa, specjalistyczna chemia serwisowa, automatyczne skrzynie biegów, systemy bezpieczeństwa czynnego, turbodoładowanie, kalkulacja szkód komunikacyjnych i opony.
Organizatorem III Krajowego Kongresu Ekspertów Samochodowych była firma BETiS – Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń.
W kolejnych dniach będziemy przedstawiali niektóre z prelekcji III Kongresu Ekspertów Samochodowych.