• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Jak często wymieniać płyn eksploatacyjny ATF w automatycznych skrzyniach biegów? (wideo)

Jak często wymieniać płyn eksploatacyjny ATF w automatycznych skrzyniach biegów? (wideo)

5 czerwca 2016

 

Producenci skrzyń automatycznych w instrukcjach serwisowych często podają, że skrzynia nie wymaga obsługi serwisowej – wymiany płynu ATF. Z doświadczenia mechaników, i kierowców, wiadomo, że płyn należy wymieniać.

 

Chyba wszyscy zdają sobie sprawę, że im bardziej dbamy o samochód tym dłużej nam służy, rzadziej jeździmy do mechaników, wymieniamy części. Słowem, mniej wydajemy pieniędzy.

Okazuje się, że niektórzy producenci twierdzą, iż nie trzeba wymieniać płynu w automatycznych skrzyniach biegów. Przykładem jest BMW 5 Serie Gran Turismo.

 

– Producent wskazuje, że płyn jest zalany raz na całą żywotność skrzyni. To jest interesujący pogląd, bo wszystkie samochody, które do nas trafiają, powinny być poddane obsłudze serwisowej – mówił Artur Serocki, prezes zarządu firmy Ravenol, podczas III Kongresu Ekspertów Samochodowych w Radomiu. – Mercedes kiedyś też uważał, że nie trzeba wymieniać płynu. Teraz zaleca co jakiś czas.

 

Ciekawą informację można wyczytać z obsługi samochodów marki Hyundai. W punkcie “Płyn do automatycznej skrzyni biegów (opcja)” można przeczytać: “W normalnych warunkach użytkowania nie trzeba kontrolować płynu w automatycznej skrzyni biegów. W przypadku ciężkich warunków, płyn powinien być wymieniany w autoryzowanej stacji obsługi Hyundai zgodnie z harmonogramem przeglądów i konserwacji… *Uwaga: Płyn w automatycznej skrzyni biegów ma zasadniczo barwę czerwoną. Wraz z przebiegiem pojazdu, płyn w automatycznej skrzyni biegów ciemnieje. Jest to normalne zjawisko, a więc zmiana barwy nie stanowi przesłanki do wymiany płynu”.

I teraz ciekawostka, według producenta, ciężkie warunki użytkowania to: dynamiczna jazda, jazda z pełnym obciążeniem, jazda z przyczepką, jazda miejska w korkach, jazda na krótkich dystansach, jazda autostradowa, jazda po drogach gruntowych, użytkowanie w warunkach zimowych i użytkowanie przy zasoleniu ulic.

To jeśli takie warunki są ciężkie, to w takim razie, jakie są normalne?

 

O czym jeszcze mówił w swojej prelekcji Artur Serocki z firmy Ravenol można dowiedzieć się z filmu.

 

Roman Furciński, fot. ilustracja

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt