Mazda6 uchodzi za jeden z samochodów o najlepszych właściwościach jezdnych i dających najwięcej przyjemności z jazdy w swoim segmencie. Auto z roku modelowego 2017 w wersji sedan i sport kombi została wzbogacona o liczne udoskonalenia i rozwiązania.
Teraz marka znowu podnosi poprzeczkę. Wprowadza system G-Vectoring Control (GVC), pierwszą z nowych technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, który zapewnia zintegrowaną kontrolę pracy silnika, skrzyni biegów i zawieszenia. W praktyce wygląda to tak, że system GVC zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy korygując rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną oś samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół.
– Poprawia to właściwości trakcyjne samochodu, wzmacnia poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy, co przekłada się na mniejszą potrzebę nawet podświadomych korekt toru jazdy, a co za tym idzie mniejsze zmęczenie prowadzeniem. GVC podnosi komfort jazdy, łagodząc zmiany sił działających na pojazd i ograniczając kołysanie nadwozia – wyjaśniają przedstawiciele japońskiego producenta.
W wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa biernego, Mazda6 2017 oferuje m.in. pełną gamę technologii bezpieczeństwa czynnego i‑ACTIVSENSE. Jest nowy system rozpoznawania znaków drogowych (rozpoznaje znak zakazu wjazdu, znaki ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości), zaawansowany system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). W tym systemie, laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą, aby zwiększyć zakres prędkości, przy której możliwe jest wykrywanie obecności innych pojazdów.
W najnowszej Maździe 6 zastosowano skuteczniejsze uszczelki. Przyjęto mniejszą tolerancję dla szczelin między poszczególnymi elementami oraz zwiększono ilość materiału izolacyjnego w podwoziu, tylnej części konsoli, podsufitce i drzwiach. Szumy wiatru tłumią dodatkowo laminowane szyby boczne z przodu.
Mazda6 2017 otrzymała nową kierownicę, nowy wyświetlacz Head-up o zwiększonej rozdzielczości i pełnokolorowej grafice poprawiającej czytelność w różnym oświetleniu. Jest również nowy, pełnokolorowy wyświetlacz multimedialny o przekątnej 4,6‿ w zestawie wskaźników ze wzbogaconą grafiką.
Jednostki napędowe w nowej “szóstce” obejmują trzy silniki benzynowe SKYACTIV: SKYACTIV‑G 2.0 o mocy maksymalnej 145 lub 165 KM i SKYACTIV‑G 2.5 oraz mocy 192 KM, a także dwa diesle – SKYACTIV‑D 2.2 o mocy 150 i 175 KM.
W Dieslu SKYACTIV‑D 2.2 z common-rail zastosowano trzy nowe systemy poprawiające elastyczność i ograniczające hałas jednostki napędowej: High-Precision DE Boost Control (zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia), Natural Sound Smoother (tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego) i Natural Sound Frequency Control (steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje).
Silnikom towarzyszą przekładnie manualne lub automatyczne.
Sprzedaż Mazdy6 z rocznika 2017 rozpocznie się w Europie już jesienią.