• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Volkswagen I.D. - studyjny model auta elektrycznego

Volkswagen I.D. – studyjny model auta elektrycznego

1 października 2016

 

Rozpoczął się międzynarodowy salon samochodowy w Paryżu. Volkswagen zaprezentował m.in. koncepcyjny samochód, który w seryjnej produkcji ma być od 2020 roku.

 

Niemiecka marka zamierza od 2020 roku wprowadzać do produkcji auta o napędzie elektrycznym. Mało tego, mają jeździć automatycznie i mają być połączone z internetem. Pierwszym tego typu samochodem ma być model I.D.

I.D. jest skonstruowany z wykorzystaniem nowej modułowej platformy do produkcji samochodów elektrycznych (MEB). Jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 125 kW/170 KM. Zasięg auta wynosi 600 km. To dobry wynik, a nawet bardzo dobry. Niewiele jest aut elektrycznych, które mogą się pochwalić takim zasięgiem.

 

 

Kabina została zaprojektowana jako tzw. Open Space. Auto jest nieco krótsze niż Golf, ale jest przestronne dzięki konstrukcji i umieszczeniu silnika elektrycznego przy tylnej osi, natomiast akumulatorów o dużej pojemności w podłodze. Dzięki temu wnętrze jest większe.

Jest pierwszym studyjnym modelem VW, który w trybie „I.D. Pilot‿ porusza się w pełni automatycznie (tryb ma być dostępny od 2025 roku). Tryb ten uruchamia się poprzez poruszenie logo VW na kierownicy, która wsuwa się w tablicę rozdzielczą dając kierowcy poczucie przestrzeni. 
I.D. obywa się bez tradycyjnego kluczyka. Auto otwiera się i uruchamia korzystając ze smartfona pełniącego rolę cyfrowego kluczyka.

 

 

Osoby, które będą jeździły modelem I.D. otrzymają swoją własną kartę identyfikacyjną – „Volkswagen ID‿. Będzie zawierała ich osobisty profil z zakodowanymi informacjami, np. o ustawieniu fotela i klimatyzacji, o ulubionych stacjach radiowych, będzie zawierała playlisty muzyczne, ustawienia sprzętu audio, dane kontaktowe przyjaciół, partnerów biznesowych i konfigurację systemu nawigacyjnego. Dane te będą pobierane z Volkswagen Automotive Cloud.
Koncern z Wolfsburga zapowiada, że cena auta będzie porównywalna z aktualną ceną Golfa z silnikiem o zbliżonej mocy.

 

Podczas paryskiego salonu VW prezentuje również model e-Golfa najnowszej generacji, wyposażony w funkcję sterowania gestami i mogący przejechać do 300 km bez emisji spalin (na rynku pojawi się w listopadzie) oraz nowy Tiguan, z nowoczesnymi technologiami cyfrowymi, m.in. z wyświetlaczami Active Info i Head-up.

 

Roman Furciński, źródło: Volkswagen, fot. Volkswagen

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt