• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Chcesz jeździć w rajdach terenowych?

Chcesz jeździć w rajdach terenowych?

3 listopada 2016

 

Od przyszłego roku w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych pojawi się nowa klasyfikacja – Dacia Duster Cup. Weźmie w niej udział co najmniej sześć ekip. Nagrodą główną jest Dacia Duster z napędem 4×4. Zwycięzcy poszczególnych rund otrzymają nagrody pieniężne.

 

Do udziału w Dacia Duster może zgłosić się każdy pełnoletni kierowca. Nie trzeba posiada licencji rajdowej. Warunkiem udziału jest podpisanie umowy z organizatorem i posiadanie samochodu Dacia Duster 4×4 w wersji określonej w regulaminie. Będzie startował w grupie samochodów seryjnych S2.

 

Do wygrania Dacia Duster z napędem 4×4

 

– Wielka popularność samochodu oraz pierwsze sukcesy w tegorocznych eliminacjach Pucharu Polski przekonały nas do stworzenia odrębnej klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych pod nazwą Dacia Duster Cup. Naszym celem, poza promocją marki, jest stworzenie równych szans wszystkim startującym załogom. Specyfikacja samochodów będzie identyczna, więc o sukcesach zdecydują przede wszystkim umiejętności. Proponujemy samochód za rozsądną cenę, nowy, w którym są sprawdzone rozwiązania z rajdów terenowych – powiedział Andrzej Gemra, zastępca dyrektora Renault East ds. efektywności i rozwoju nowych projektów.

 

Zawodnicy będą startowali w identycznie przygotowanych samochodach Dacia Duster. Do rywalizacji przystąpi minimum 6 ekip, a niewykluczone, że będzie ich 10. Wezmą udział w co najmniej 5 eliminacjach do pucharu w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Nagrodą główną jest Dacia Duster z napędem 4×4. Zwycięzcy poszczególnych rund otrzymają nagrody pieniężne (pierwsze miejsce – 3 tys. zł, drugie – 2 tys. zł, trzecie miejsce – 1 tys. zł).

 

Pucharowi zawodnicy Dacia Duster Cup w sezonie 2017 wyjadą między innymi na te same trasy co najlepsi kierowcy ścigający się w Baja Poland, rundzie Pucharu Świata.

 

– Dacia Duster Cup to niepowtarzalna możliwość doskonalenia swoich umiejętności, to również początek wielkiej przygody w rajdach terenowych, to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji – mówi Krzysztof Hołowczyc, jeden z najbardziej utytułowanych polskich rajdowców, który ma doradzać, wspierać zawodników i poprowadzić specjalne szkolenie w terenie przed rozpoczęciem cyklu. Ma również zmodyfikować samochody do startu w Dacia Duster Cup.

 

Czym się różni rajdowa Dacia Duster od seryjnej?

Samochód jest wyposażony w pakiet startowy, m.in. w homologowaną klatkę bezpieczeństwa, sportowe kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportową kierownicę i system gaśniczy.

Żeby zmniejszyć masę auta, z wnętrza usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie. Zastosowano większe i agresywniejsze koła, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zmodyfikowano zawieszenie, zamontowano wzmocnione wahacze i sportowe, dedykowane amortyzatory Reiger. W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym.

Oba auta mają silnik o pojemności 1461 ccm. Rajdowa ma moc maksymalną 130 KM (przy 4200 obr./min.), a seryjna 109 KM (przy 4000 obr./min.), moment obrotowy rajdowej wersji wynosi 287 Nm (przy 1903 obr./min.), a seryjnej 240 Nm (przy 1750 obr./min.), prędkość maksymalna – odpowiednio – 170 km/h i 168 km/h, a przyspieszenie 11 s i 12,9 s, natomiast średnie spalanie 12-20 l/100 km i 4,8 l/100 km.

“Rajdówka” waży o 88 kg więcej, ma większy prześwit o 70 mm (280 mm), rozstaw kół przednich o 30, a tylnych o 20 mm.

 

Gdzie się zgłaszać?

Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup już teraz mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl. Na stronie znajdują się niezbędne informacje, w tym warunki udziału i zakupu samochodu. Rejestracja zawodników potrwa do początku kwietnia 2017 roku.

Ile trzeba mieć pieniędzy, że myśleć o starcie w Dacia Duster Cup? W wersji gotowej do rywalizacji kosztuje 99 000 zł netto.

 

Organizatorem pucharu jest Renault Polska, we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, a partnerami technicznymi  Over Limit Motors i Hołowczyc Racing.

 

Szczegóły na www: daciadustercup.pl.

Roman Furciński, fot. Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt