Volkswagen zaprezentował auto nieemitujące szkodliwych substancji, z większym zasięgiem, większą mocą i bogatszym wyposażeniem. Najnowsza generacja e-Golfa ma zasięg do 300 km. Światowa premiera samochodu odbyła się podczas Los Angeles Auto Show.
Istotną różnicą względem poprzedniej generacji modelu jest znaczne zwiększenie dystansu jaki może pokonać auto. Przy pełnym naładowaniu akumulatorów, nowy e-Golf może przejechać do 300 km (o ok. 50% więcej w porównaniu z zasięgiem modelu poprzedniej generacji) – według normy New European Driving Cycle (NEDC).
Większy zasięg i większa moc
Oprócz zwiększenia zasięgu, samochód nie emituje szkodliwych substancji, ma większą moc i bogatsze wyposażenie standardowe niż jego poprzednik.
W e-Golfie z roku modelowego 2017 Volkswagen zastosował nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu godziny naładować do 80% pojemności. W nocy albo podczas pobytu w pracy, korzystając z tzw. Wallboxu (AC/7,2 kW) akumulatory auta można napełnić do pełnej pojemności w ciągu sześciu godzin.
Zgromadzona energia jest zamieniana w ruch jeszcze efektywniej niż w przypadku poprzedniego modelu.
Silnik elektryczny rozwija moc 100 kW (o 15 kW większą niż starszy e-Golf). Większy jest maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – 290 Nm (poprzedni model miał 270 Nm). Średnie zużycie energii przez e-Golfa, mierzone według „Nowego Cyklu Europejskiego‿ (NEDC), wynosi 12,7 kWh/100 km. W miejscu użytkowania samochód nie emituje żadnych spalin.
Czterodrzwiowe, bezemisyjne auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 9,6 s, a prędkość maksymalna wzrosła do 150 km/h.
Systemy wspomagania kierowcy
Nowością w e-Golfie jest cyfrowy wyświetlacz w miejscu zegarów – Active Info Display. Ponadto, jako pierwszy samochód na świecie z napędem elektrycznym, nowy Golf został wyposażony w system multimedialny, który może być obsługiwany przez kierowcę przy pomocy gestów. W seryjnym wyposażeniu zamontowano system nawigacji „Discover Pro‿ z 9,2-calowym ekranem i systemem sterowania gestami.
Wśród systemów asystujących są m.in. system wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo autonomiczna jazda do prędkości 60 km/h), system rozpoznawania pieszych – w autach wyposażonych we Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City) i asystent Emergency Assist (automatyczne zatrzymywanie pojazdu, gdy kierowca np. straci przytomność).
Poza tym, e-Golf będzie dostępny z systemem usług internetowych online „e-Remote‿ (m.in. włączani i wyłączanie ładowania akumulatorów oraz ogrzewanie postojowe), z „Guide & Inform‿ oraz z interfejsem podłączenia smartfonów „App-Connect‿ („MirrorLink‿, „Car Play‿ i „Android Auto‿).
e-Golf ma zmodyfikowany przód i tył nadwozia, nowe reflektory wykonane w technice LED i nowe diodowe lampy z tyłu.
Jak podają przedstawiciele Volkswagena, nowy e-Golf nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży. Nie ma jeszcze pozwolenia na poruszanie się po ulicach, dlatego nie podlega przepisom 1999/94/EG.