Dziś odbył się odbiór nowo wybudowanego wiaduktu nad torami kolejowymi umożliwiający przejazd z ze Śródmieścia i Plant w kierunku Ustronia, Młodzianowa i Prędocinka. Mają jeszcze tylko go odśnieżyć, zdjąć znaki zakazujące wjazdu i wieczorem puścić ruch.
Szybciej pojedziemy z centrum miasta do jednych z największych radomskich dzielnic. Po dwóch latach budowy, inwestycja jest oddawana do ruchu. Kierowcy powinni być zadowoleni, bo przejazd odbędzie się nad torami kolejowymi. Nowy wiadukt ma 190 m długości, 15 m szerokości (jezdnia na wiadukcie ma 7 m szerokości) i 50 t nośności.
Ul. Młodzianowska została przebudowana częściowo w istniejącym śladzie i wybudowana nowa jezdnia – na odcinku ok. 2,2 km od skrzyżowania z ul. Gdyńską do węzła na tzw. południowej obwodnicy Radomia (przecina ją bezkolizyjnie, tzw. obwodnica przebiega górą, na poziomie zero jest rondo). Wcześniej powstało nowe, kilkusetmetrowe połączenie z ul. Godowską.
Nowa trasa ma połączenia z ulicami: Armii Ludowej, Gajową, Lipską i Cisową, Jana Pawła II, Czarną, Tartaczną, nowym przedłużeniem Żakowickiej i Biznesową.
Wzdłuż całej nowej jezdni powstały chodniki i drogi dla rowerów, a na samym wiadukcie ciąg pieszo-rowerowy. Ulica oświetlona jest lampami LED-owymi. Zamontowano ekrany dźwiękochłonne.
Wymieniono nawierzchnię kilku odcinków pobliskich ulic, m.in.: Czarnej, PCK, Torowej, Godowskiej, Wyścigowej i Armii Ludowej.
Wiadukt nad torami, z całym węzłem drogowym, ma w przyszłości połączyć nową arterię z trasą N-S.
Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-ſódź z ſodzi. Według umowy, kosztowała prawie 61,6 mln zł. Dofinasowanie z budżetu państwa wyniosło ok. 26 mln zł.