Kolejna generacja Golfa, jednego z najpopularniejszych modeli Volkswagena, zawitała do polskich salonów, m.in. do radomskiego dealera – Ster. Zanim samochody trafiły do salonu, już znalazły nabywców.
Nowy Golf jest w ofercie w wersjach hatchback, Variant, Alltrack, GTD, GTI i R, GTE i e-Golf. Do wyboru jest 14 wersji silnikowych o mocy od 85 KM do 310 KM.
Już podstawowe wyposażenie ma seryjny system multimedialny „Composition Colour‿ z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala, tylne lampy wykonane w technice LED i eleganckie wnętrze.
Systemy bezpieczeństwa
Nowy Golf ma zmienioną przednią część nadwozia, z diodowymi światłami do jazdy dziennej i nowymi elementami stylistycznymi z tyłu karoserii. W pełni LED-owe reflektory zastąpiły ksenony (w najbogatszych wersjach wyposażenia są na wyposażeniu standardowym).
Najnowsza generacja Golfa posiada systemy wsparcia kierowców, m.in. wspomaganie jazdy w korku – Traffic Jam Assist, zapewniający częściowo autonomiczną jazdę do prędkości 60 km/h i Emergency Assist, który potrafi samodzielnie zatrzymać się w bezpieczny sposób, w przypadku gdy kierowca przestanie kontrolować auto.
W wersji Highline, jest aktywny tempomat (do prędkości 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości od poprzedzającego samochodu oraz z funkcją rozpoznawania pieszych i automatycznego hamowania w mieście przed przeszkodą.
Z autem rozmawiaj lub pokazuj
Nowe rozwiązania pojawiły się także w dziedzinie multimediów. Nowością w klasie samochodów kompaktowych jest możliwość sterowania systemem multimedialnym przy pomocy gestów. Taki rodzaj obsługi jest dostępny dla urządzenia Discover Pro, które wyglądem przypomina tablet (przekątna ekranu dotykowego wynosi 9,2 cala). Z Golfem porozumiewać się można poprzez dotyk, naciskając poszczególne przyciski lub ekran nawigacji, głosowo (w języku polskim), jak i bez słów – wystarczy po prostu wykonać odpowiedni ruch ręką.
Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się oferowany, po raz pierwszy do tego modelu, Active Info Display, w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych.
Mocne silniki
Nowy Golf oferowany jest z szeroką paletą silników. Do wyboru jest 14 jednostek napędowych o mocy od 85 KM do aż 310 KM. Silniki Golfa GTI Performance oraz Golfa R zyskały więcej mocy, odpowiednio mają teraz 245 i 310 KM.
Dzięki zmianom w silniku i zupełnie nowej, 7-stopniowej przekładni DSG, Golf R jest najszybszym seryjnie produkowanym Golfem w historii. Do prędkości 100 km/h rozpędza się w 4,6 s.
Ofertę wzbogaciły 3 zupełnie nowe siniki 1.0 TSI o mocy 85 KM i 1.5 TSI w dwóch wersjach mocy: 130 i 150 KM.
Szczególnymi odmianami kompaktowego Volkswagena są, wspomniany już sportowy R napędzany 310-konnym silnikiem 2.0 TSI oraz elektryczny e-Golf dysponujący zasięgiem 300 km.
Samochód z silnikiem 1.0 TSI o mocy 85 KM w wersji Trendline, z bogatym wyposażeniem w standardzie, kosztuje 66 990 zł.
Być może już niedługo będziemy mieli okazję podzielić się pierwszymi wrażeniami z jazdy nowym modelem Golfa.