• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Arteon - nowy model Volkswagena

Arteon – nowy model Volkswagena

10 kwietnia 2017

 

Premiery pokaz modelu Arteon – awangardowego Gran Turismo, było najważniejszym wydarzeniem marki Volkswagen podczas zakończonych w niedzielę targów Motor Show 2017 w Poznaniu. Koncern eksponował 20 aut, w tym hybrydowe i elektryczne nowe Golfy.

Pięciomiejscowy Arteon, zwłaszcza ten w wersji sedan, w złotym kolorze, robił wrażenie na zwiedzających. Jest to samochód o ładnej, sportowej sylwetce, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, a przy tym funkcjonalny w codziennym użytkowaniu.

Marka Volkswagen, jak co roku przygotowała jedną z największych ekspozycji aut. Zaprezentowała 20 najnowszych samochodów marki, wśród nich Arteona, rodzinę nowych Golfów, samochody elektryczne i hybrydowe oraz paletę aut rodzinnych.

 

Arteon – awangardowe Gran Turismo
W gamie Volkswagena Arteon plasuje się powyżej Passata. Arteon ma długą pokrywę silnika zachodząca na błotniki i sięgającą do osłony chłodnicy, która zajmuje całą szerokość przodu. Seryjne reflektory wykonane w technologii LED i diodowe światła do jazdy dziennej łączą się z chromowanymi listwami oraz z pokrywą silnika.
Atutem nowego modelujest bardzo duża ilość miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu oraz bagażnik o pojemności od 563 do 1 557 litrów.
Samochód wyposażono w cyfrowe wskaźniki i nowoczesny sposób obsługi. Szczególną uwagę zwracają Active Info Display (cyfrowe zegary i komputer pokładowy z funkcją indywidualizacji układu prezentowanych informacji), wyświetlacz typu head-up oraz najnowszej generacji system multimedialny Discover Pro ze szklanym ekranem o przekątnej 9,2 cala i z funkcją sterowania przy pomocy gestów.
Wśród zastosowanych systemów wsparcia kierowcy są m.in. aktywny tempomat (ACC) nowej generacji, który uwzględnia dane z komunikatów drogowych oraz ograniczenia prędkości i automatycznie dopasowuje do nich prędkość jazdy, a także nowe dynamiczne reflektory skrętne, które dzięki danym z GPS oraz pochodzącym z nawigacji z wyprzedzeniem „wiedzą‿ kiedy auto znajdzie się w zakręcie i uruchamiają funkcję doświetlania jeszcze zanim kierowca wjedzie w łuk drogi.

Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również system Emergency Assist drugiej generacji – gdy kierowca, np. z powodu zasłabnięcia, przestanie kontrolować pojazd. System nie tylko spowoduje hamowanie, ale też skieruje Arteona na skrajny prawy pas jezdni, jeśli okaże się on w danej chwili wolny.

Volkswagen chwali się, że jedną z licznych zalet Arteona są bardzo niskie koszty eksploatacji. W wypadku modeli z silnikami 1.5 TSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TDI o mocy 150 KM pierwszy przegląd serwisowy przewidywany jest dopiero po trzech latach użytkowania lub po przebiegu 60.000 km. Wymiana oleju powinna się odbyć po dwóch latach lub po przebiegu 30.000 km, chyba że komputer pokładowy wcześniej poinformuje kierowcę o konieczności wymiany oleju.

Ciekawostka jest, że – według producenta – wiele materiałów eksploatacyjnych, jak np. olej w skrzyni biegów, w ogóle nie podlega wymianie. Przyznajemy, że to trochę dziwne podejście, chociaż Volkswagen w tym nie jest osamotniony.

Arteona można wyposażyć w jeden z sześciu wydajnych silników o mocy od 150 KM do 280 KM oraz napęd na przednią oś lub na cztery koła. Do wszystkich odmian silnikowych jest  dwusprzęgłowa przekładnia DSG, a do najmocniejszych 2.0 TSI (280 KM) oraz 2.0 TDI (240 KM) – seryjny napęd na cztery koła 4MOTION.

Auto będzie oferowane w 3 wersjach wyposażenia: Essence, Elegance i R-line.
Podczas Motor Show 2017 ogłoszono ceny Arteona. Najtańsza wersja, z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM, kosztuje 127.690 zł.

 

Nowy Golf
Nowy Golf już jest w polskich salonach. Jest dostępny we wszystkich odmianach – jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, Variant czyli kombi, Alltrack (kombi z atrybutami crossovera) oraz w usportowionych odmianach GTD, GTI i R, a także hybrydowej GTE i elektrycznej jako e-Golf. 
Auto ma zmienioną przednią część nadwozia z diodowymi światłami do jazdy dziennej i nowe elementy stylistyczne w tylnej części karoserii. Można mieć LED-owe reflektory, które zastępują reflektory ksenonowe, ale za dopłatą. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.

Nowa wersja Golfa już w podstawowym wyposażeniu seryjnym ma system multimedialny „Composition Colour‿ z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala, tylne lampy wykonane w technice LED i eleganckie wnętrze.
W nowym Golfie są rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas. W kompaktowym modelu dostępne są systemy asystujące, takie jak: wspomagający jazdę w korku i rozpoznający pieszych, który jest funkcją systemu awaryjnego hamowania Front Assist.

Nowością w klasie aut kompaktowych jest możliwość sterowania sprzętem multimedialnym przy pomocy gestów. Taka funkcja jest oferowana do sprzętu multimedialnego „Discover Pro‿ (z dotykowym ekranem o przekątnej 9,2 cala, który z wyglądu przypomina tablet). Wśród cyfrowych urządzeń na uwagę zasługuje ponadto, zastosowany po raz pierwszy w tym modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych z możliwością spersonalizowania wyświetlanych informacji).

 

Auta hybrydowe typu plug-in i elektrycznych

Obok hybrydowego Golfa GTE i elektrycznego e-Golfa, Volkswagen pokazał również elektryczny samochód miejski – e-up! i hybrydową rodzinną limuzynę – Passata GTE.
e-up! ma silnik elektryczny o mocy 60 kW/81 KM z maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm począwszy od uruchomienia silnika i naciśnięcia pedału przyspieszenia. Mały Volkswagen może poruszać się z prędkością maksymalną 130 km/h i rozpędzić się w 12,4 s od 0 do 100 km/h. Zasięg Volkswagena e-up! wynosi 160 km. Samochód nie emituje przy tym żadnych szkodliwych substancji i w czasie jazdy jest niemal bezgłośny. Silnik nie wymaga okresowej wymiany oleju i filtra oleju, a koszt przejechania 100 km wynosi mniej niż 7 zł.
Golf jako jedyny samochód na świecie jest oferowany, do wyboru, z silnikami spalinowymi (TSI i TDI), jako hybryda typu plug-in (GTE) i w wersji elektrycznej (e-Golf). Synchroniczny silnik elektryczny ma moc 100 kW/136 KM w przedziale od 3.000 obr/min do 12.000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 290 Nm w zakresie 0-3.000 obr/min. Pojemność zestawu litowo-jonowych akumulatorów wynosi 35,8 kWh. e-Golf zużywa średnio 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 km. Elektryczny kompaktowy Volkswagen dysponuje zasięgiem 300 km (zgodnie z normą NEDC).

Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in w Golfie GTE składa się z silnika 1,4 TSI o mocy 150 KM i silnika elektrycznego o mocy 75 kW/102 KM. Litowo-jonowy akumulator ma pojemność 8,7 kWh. W cyklu mieszanym Golf GTE zużywa średnio jedynie 1,6 l/100 km (zgodnie z normą NEDC). Maksymalny zasięg jazdy z napędem elektrycznym wynosi 50 km, zaś całkowity zasięg samochodu to 880 km. Moc maksymalna auta wynosi 204 Km, a maksymalny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędowego to 350 Nm. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów z dwoma sprzęgłami (DSG). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,6 s, a maksymalna prędkość – 222 km/h.

Hybrydowy Passat GTE oferowany jest jako limuzyna i kombi. Zespół napędowy składa się z 1,4-litrowej turbodoładowanej jednostki napędowej TSI o mocy 156 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 85 kW i baterii litowo-jonowej. ſączna moc zespołu napędowego wynosi 218 KM, a maksymalny moment obrotowy 400 Nm. W trybie elektrycznym auto pokonuje 50 km jako tzw. zeroemisyjne. Zasięg, przy wykorzystaniu zalet hybrydy typu plug-in wynosi ponad 1000 km. Passat GTE osiąga prędkość maksymalną aż 225 km/h, co należy do wyjątku wśród samochodów hybrydowych.

 

Roman Furciński, źródło: Volkswagen, fot. Volkswagen, Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt