Ten SUV ma być najmocniejszym i najszybszym w swoim segmencie. Istotnie, patrząc na dane, może zrobić wrażenie niemal na każdym. Posiada doładowany silnik V-8 o pojemności 6,2 litra, który ma moc maksymalną 707 KM i przyspiesza do “setki” w 3,5 s i rozwija prędkość maksymalną 290 km/h.
Do wspomnianych danych możemy jeszcze dołożyć, np. : 875 Nm momentu obrotowego, 35 m drogi hamowania z prędkości od 97 km/h do 0 km/h
Jeep Grand Cherokee Trackhawk jest określony przez przedstawicieli marki za najszybszy SUV w historii. Auto ma ulepszoną, 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite, wzmocnione elementy układu przenoszenia napędu umożliwiające przenoszenie większego momentu obrotowego, system Selec-Track oferujący pięć trybów jazdy i zawieszenie z systemem tłumienia adaptacyjnego Bilstein, a także nowe hamulce Brembo, dzięki którym droga hamowania auta jadącego z prędkością prawie 100 km/h wynosi 35 m.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk może ciągnąć przyczepę o masie 3266 kg (7200 funtów).
Nowy układ chłodzenia
Jeep Grand Cherokee Trackhawk został wyposażony w ponad 70 funkcji z zakresu bezpieczeństwa i ochrony oraz 8,4-calowy ekran dotykowy ze stronami Trackhawk Performance Pages, na którym wyświetlane są osiągi i nowy system Uconnect obejmujący aplikacje Apple CarPlay i Android Auto.
Jednostkę napędową stanowi doładowany 6,2-litrowy silnik V-8 dostarczający 707 KM i 875 Nm momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła. Odlewany żeliwny blok silnika ma płaszcze wodne pomiędzy cylindrami w celu optymalizacji chłodzenia. Nowy układ chłodzenia zaprojektowano tak, aby temperatura powietrza dolotowego utrzymywała się na poziomie 60 stopni Celsjusza w ekstremalnych warunkach otoczenia.
Grand Cherokee Trackhawk jest wyposażony w system napędu na cztery koła Jeep Quadra-Trac obejmujący tylny, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i jednobiegową skrzynię rozdzielczą.
Pięć dynamicznych trybów jazdy
Standardowy system kontroli startu Launch Control optymalizuje osiągi Grand Cherokee Trackhawk koordynując działanie silnika, skrzyni biegów, układu przeniesienia napędu oraz zawieszenia w celu zapewnienia podręcznikowego startu i stałego przyspieszenia na prostej.
Kierowca ma do wyboru pięć trybów dynamicznej jazdy: Auto, Sport, Track (Tor), Snow (Śnieg) i Tow (Holowanie). Tryby jazdy sterują oddzielnie systemem napędu na cztery koła, skrzynią biegów, łopatkami do zmiany biegów, zawieszeniem i elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego.
Tryby jazdy obejmują ustawienia:
Auto – automatyczna adaptacja do wszystkich warunków, wykorzystuje podział momentu obrotowego przesyłanego w 40% na przednią oś i w 60% na tylną oś;
Sport – obniżony czas zmiany biegów o 50% w porównaniu z trybem Auto, kontrola stabilności, napęd na cztery koła oraz układ kierowniczy mają ustawienia odpowiednie dla stylu typowego entuzjasty jazdy samochodem. Można korzystać z łopatek przy kole kierownicy. Zawieszenie jest nieco twardsze bez zwiększania odczucia dyskomfortu, zapewniając lepsze osiągi niż w trybie Auto. Wykorzystuje podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 35/65.
Track – obniżony o 68 % czas zmiany biegów w porównaniu z trybem Auto do 160 milisekund. Ustawienia systemu kontroli stabilności, napędu na cztery koła oraz układu kierowniczego są dopasowane do najlepszych osiągów podczas jazdy po torze. Aktywne łopatki przy kole kierownicy, zawieszenie jest maksymalnie utwardzone, aby zmaksymalizować osiągi na gładkich, suchych nawierzchniach. Wykorzystuje podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 30/70.
Snow – maksymalizacja przyczepności, aby dostosować pojazd do jazdy po ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach przy jednoczesnym obniżeniu mocy wyjściowej silnika. Wykorzystuje podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 50/50.
Tow – dostarcza liniowo moment obrotowy w celu zapewnienia większej płynności jazdy oraz dopasowuje ustawienia zawieszenia do płynnego ruszania, pokonywania zakrętów i hamowania. Zapewnia maksymalne osiągi w trakcie holowania wykorzystując przy tym podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 60/40.
Jest też tryb Custom umożliwiający kierowcy indywidualizację osiągów poprzez wybór parametrów dynamiki jazdy z wykorzystaniem kombinacji systemów, w jakie wyposażony jest auto.
Na zewnątrz i w środku
Siedmioszczelinowy przedni grill łączy się z adaptacyjnymi, bi-ksenonowymi reflektorami i charakterystycznym obramowaniem świateł LED. Reflektory w modelu Trackhawk mają unikalne obudowy w kolorze błyszczącej czerni (Gloss Black).
Od tyłu, Grand Cherokee Trackhawk ma unikalną osłonę w kolorze błyszczącej czerni, w której kryją się cztery końcówki rury wydechowej w kolorze chromowanej czerni.
W środku znajduje się 7-calowy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy (DID) w zestawie wskaźników, z obrotomierzem w środkowej części. Po lewej stronie zestawu wskaźników jest prędkościomierz, od 0 do 320 km/h.
W środkowej części panelu wskaźników znajduje się 8,4-calowy ekran dotykowy systemu Uconnect zawierający opracowane specjalnie dla modelu Trackhawk strony Performance Pages, na których prezentowany jest szereg osiągów oraz odczytów wskaźników, w tym nowy ekran dynamometru silnika, który dokonuje w sposób ciągły pomiarów wartości mocy (KM), momentu obrotowego oraz dotyczących bieżącego biegu w skrzyni biegów. Ekran dynamometru oferuje również nową funkcję umożliwiającą dokonywanie zrzutów ekranu i zapisywania odczytów na USB. Z kierownicy można sterować systemem audio. Siedzenia są podgrzewane (przednie i tylne) oraz wentylowane (przednie). Opcjonalnie, dostępny jest m.in. 2-panelowy panoramiczny dach.
Bezpieczeństwo i technologie
Jeepa Grand Cherokee Trackhawk 2018 wyposażono w ponad 70 funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym w kamerę Trailer Hitch Camera, umożliwiającą uzyskanie podglądu holowanej przyczepy podczas jazdy, m.in. w tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop, zaawansowany system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist), system wykrywania martwych pól widzenia z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind-spot Monitoring with Rear Cross Path Detection), systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) i zapobiegania kolizji (Crash Mitigation) działające podczas jazdy z dowolną prędkością, asystent parkowania przodem i tyłem (Front and Rear Park Assist), system ostrzegania przed niezamierzonym zjeżdżaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus), system gotowości hamulców (Ready Alert Braking) oraz przyciski systemu łączności SiriusXM Guardian oraz Pomocy drogowej (Roadside Assistance).
Nowy Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 jest wyposażony w standardzie w aplikacje Apple CarPlay i Android Auto, z których można korzystać poprzez 8,4-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Uconnect.
Apple CarPlay umożliwia bezproblemową integrację z iPhonem poprzez wbudowany w pojeździe ekran dotykowy i przyciski sterowania oraz dodatkowo poprzez system Siri Voice. Kierowcy posiadający iPhony mogą nawiązywać i odbierać rozmowy telefoniczne, słuchać muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe oraz korzystać z nawigacji z wykorzystaniem systemu głośnomówiącego zoptymalizowanej pod kątem ruchu na drodze, nie odrywając przy tym wzroku od drogi.
Android Auto udostępnia informacje użyteczne podczas jazdy oraz ułatwia dostęp do najlepszych technologii Google. Obejmuje swym zakresem mapy Google Maps z darmową nawigacją z wykorzystaniem systemu głośnomówiącego, informacje o ruchu drogowym podawane są w czasie rzeczywistym i prowadzenie według pasa ruchu. Zapewnia uzyskanie dostępu na żądanie do 30 mln utworów muzycznych z Google Play Music oraz daje możliwość wykonywania rozmów telefonicznych, wysyłania i otrzymywania wiadomości tekstowych nie odrywając przy tym rąk od kierownicy. Można też z jego pomocą zadać dowolne pytanie w wyszukiwarce Google. Aplikacja Android Auto ułatwia również uzyskanie dostępu do popularnych aplikacji oraz treści z poziomu ekranu dotykowego systemu Uconnect.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 pojawi się w salonach marki w ostatnim kwartale 2017 roku.