4 809 sztuk samochodów czeskiej marki kupili Polacy w zeszłym miesiącu. Nadal jest liderem w ilości sprzedanych aut. Škoda wiedzie prym na rynku klientów indywidualnych i flotowym.
– Świetne przyjęcie Škody Kodiaq daje posmak tego, co czeka naszą gamę nowych modeli w segmencie SUV. Zupełnie nowy model Karoq da nam kolejne, ważne wzmocnienie w tej strategicznej obecnie części rynku – powiedział Werner Eichhorn, członek zarządu Škody ds. sprzedaży i marketingu.
W Polsce, w kwietniu model Kodiaq trafił do kolejnych 310 wczesnych nabywców, powiększając pulę dostarczonych od początku roku sztuk do 556. Ten nowy model był w dużej mierze odpowiedzialny za wzrost rejestracji Škody w Polsce w zeszłym miesiącu. W tym, czasie zarejestrowano 4 809 czeskich samochodów, o 341 sztuk więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku (wzrost o 7,6%). Ten wynik daje marce pierwsze miejsce na polskim rynku i bardzo wysoki udział w rynku, w kwietniu na poziomie 12,2%.
Dynamika wzrostu od początku roku wygląda jeszcze lepiej. Przez pierwsze cztery miesiące Škoda dostarczyła już na polskie drogi 20 684 samochody, czyli aż o 17% więcej niż przed rokiem, gdy również była liderem rynku.
Polacy kochają Fabie i Octavie
Najpopularniejszymi modelami wśród Polaków po pierwszych czterech miesiącach roku pozostają Fabia i Octavia, które zamieniły się miejscami w klasyfikacji. Fabia zanotowała wzrost sięgający aż 21,6%, z 5 221 do 6 348 zarejestrowanych sztuk. Dynamika rozwoju większego modelu – Octavia pozostaje również imponująca: w pierwszych czterech miesiącach wyniosła 10,8%.
Pozostałe modele także cieszą się niesłabnącą popularnością. W porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim, w pierwszych czterech miesiącach roku model Rapid miał wynik lepszy o 13,4%, Superb o 13,8%, a Citigo o 7,3%.
W kwietniu, Škoda potwierdziła swoją dominującą pozycję nie tylko na rynku flotowym, ale i na rynku klientów indywidualnych.
Bardzo dobre wyniki światowe
W pozostałych częściach Europy czeska marka zanotowała co najmniej tak samo dobre wyniki jak w kwietniu 2016 roku.
W Europie Zachodniej dostarczyła 41 400 samochodów, o 300 więcej niż w kwietniu 2016 roku. Największym odbiorcą są Niemcy – 14 400 egzemplarzy, chociaż to mniej niż w kwietniu zeszłego roku 14 900.
Duży wzrost zanotowała Europa Środkowa, m.in. dzięki silnej pozycji w Polsce, o 13,7% do 18 700 sztuk (w kwietniu 2016 – 16 400) i w Europie Wschodniej – wzrost o 11,4%, 3 400 dostarczonych samochodów.
Oddzielnie klasyfikowany jest rynek Rosji, ale tu również marka odnotowała wzrost – o 8,9%, 5 400 samochodów.
Na minusie w zeszłym miesiącu był rynek w Chinach (największy rynek na świecie dla marki), gdzie zanotowano spadek. W zeszłym miesiącu, w największym kraju Azji kupiono 20 900 aut, co przy 23 800 sztukach w kwietniu zeszłego roku oznacza spadek o 12,2%. Marka przewidywała, jak twierdzą jej przedstawiciele, taki obrót sprawy, co miało wynikać z faceliftingu modeli Octavia i Rapid.