Ubiegły rok był rekordowy pod względem sprzedaży samochodów japońskiego koncernu z silnikami o układzie hybrydowym w Polsce. Z salonów wyjechało 8 364 takie auta. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Do 26 lipca sprzedano 7 483 egzemplarze z takimi jednostkami napędowymi.
25 005 tyle dokładnie modeli toyoty sprzedano w kraju nad Wisłą od początku dystrybucji samochodów z silnikami o układzie hybrydowym, czyli od 2004 roku. W pierwszym roku nabywców znalazło 48 aut.
Pierwszy znaczący wzrost sprzedaży nastąpił w 2007 roku – 121 sztuk. W następnych dwóch latach był spadek, w 2008 roku – 89 sztuk, a rok później tylko 28 sztuk. Można to złożyć na karb europejskiego kryzysu ekonomicznego (wrzesień 2008 rok), kiedy sprzedaż samochodów w ogóle spadła.
Jednak już od 2010 roku coś mocniej drgnęło w gospodarce, również w branży motoryzacyjnej i ludzie znowu zaczęli częściej odwiedzać salony samochodowe i kupować nowe auta. W 2010 roku kupiono 195 “hybryd” toyoty i w każdym następnym roku coraz więcej. W 2015 roku odnotowano sprzedaż 3 820 egzemplarzy, a w 2016 roku aż 8 364. Wszystko wskazuje, że ten wynik zostanie pobity w tym roku, bo do 26 lipca, czyli do wczoraj, klientów znalazło 7 483 samochody, a najchętniej wybieranymi modelami hybrydowymi marki są Toyota C-HR Hybrid, Auris Hybrid i RAV4 Hybrid.
Siłą marki w ofercie sprzedażowej jest to, że w polskich salonach jest dostępnych 7 modeli z napędem hybrydowym w sześciu segmentach, począwszy od miejskiego Yarisa przez kompaktowego Aurisa z nadwoziem hatchback i kombi (Touring Sports), średniej wielkości liftbacka Prius i Prius Plug-in Hybrid, crossovera Toyota C-HR, 7-osobowego mnivana Prius+, aż po rodzinnego SUV-a RAV4.
Po naszych drogach, porusza się najwięcej egzemplarzy Aurisa Hybrid – od jego debiutu w 2010 roku kupiono 11 385 aut. Yaris Hybrid trafił do salonów w 2012 roku, a do dziś nabywców znalazło 5 621 samochodów.
Debiutujący w kwietniu ubiegłego roku RAV4 Hybrid tylko w ciągu 16 miesięcy znalazł aż 3 700 nabywców. Wynik Toyoty C-HR Hybrid, której sprzedaż trwa od końca 2016 roku, zbliża się do 3 000 aut (2 918 egz.)
W ciągu 5 ostatnich lat roczna sprzedaż hybryd Toyoty wzrosła aż 40-krotnie i wyniosła w 2016 roku 8 364 aut.
Toyota jest największym na świecie producentem samochodów hybrydowych. Modele hybrydowe marki cieszą się ogromną popularnością także w Polsce. 26 lipca tego roku łączna sprzedaż hybryd Toyoty w kraju przekroczyła 25 000 egzemplarzy – ostatnie 5 000 aut Polacy kupili w ciągu 5 miesięcy.
W tym roku, Toyota Prius obchodzi swoje 20-lecie. W 1997 roku wraz z debiutem Priusa rozpoczęła się historia seryjnych samochodów hybrydowych. Od tego czasu kierowcy na całym świecie kupili ponad 10 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. Dzięki temu, w porównaniu z autami o napędzie konwencjonalnym udało się ograniczyć emisję CO2 o ponad 77 mln ton, a zużycie benzyny o 29 miliardów litrów.
Obecnie Toyota oferuje łącznie 34 modele hybrydowe w 90 krajach.