• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Budują zachodnią obwodnicę Radomia. Jakie jest tempo prac?

Budują zachodnią obwodnicę Radomia. Jakie jest tempo prac?

4 września 2017

 

Na prawie dwóch trzecich długości budowanej zachodniej obwodnicy Radomia są położone podbudowy i warstwa mrozoodporna, a na ponad jednej trzeciej podbudowa bitumiczna. Wznoszone są mosty i wiadukty. Nowa ekspresówka ma być oddana pod koniec przyszłego roku.

 

Drogowcy pracują przy budowie nowego odcinka przyszłej S7, czyli zachodniej obwodnicy Radomia. Widać to doskonale jadąc trasą krajowej “siódemki”, tak od strony Warszawy, jak i Kielc.

 

Półmetek prac

 

– Aktualnie można powiedzieć, że zaawansowanie prac wynosi około 50 procent. Trwają prace przy wszystkich 23 obiektach mostowych. Około 70 procent obiektów ma ustroje niosące. Około 60 procent długości ciągu głównego drogi ekspresowej S7 ma już warstwy konstrukcyjne: warstwę mrozoochronną i podbudowę z kruszywa. Natomiast na odcinkach, o łącznej długości stanowiącej około 35 procent całej trasy, ułożono podbudowę bitumiczną – poinformowała Małgorzata Pawelec-Buras, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nadzorującego prace przy budowie zachodniej obwodnicy Radomia.

 

 

Najbardziej zaawansowane prace są m.in. na wiadukcie w ciągu drogi gminnej (Radom-Krzyszkowice) i wiadukcie nad drogą wojewódzką 740, na granicy Mleczkowa i Zatopolic. Oba te obiekty mają zabetonowane płyty główne.

Wykonywane są również roboty wznoszenia mostów nad Radomką.

 

 

Jadący w kierunku Kielc, przed zjazdem na odcinek S7 do granic województw mazowieckiego i świętokrzyskiego (albo jadący od ej strony do Radomia) widzą prace konstrukcji wiaduktu w ciągu starej “siódemki”. Zrobione są fundamenty i podpory. Wiadukt ma być oddany najpóźniej w październiku 2018 roku, czyli wtedy kiedy ma być gotowa dla ruchu cała zachodnia obwodnica Radomia, ale niewykluczone, że zostanie oddany wcześniej.

 

 

Ekspresówka ominie Radom

Zachodnia obwodnica Radomia będzie miała długość prawie 24,65 km. Będzie częścią budowej drogi ekspresowej S7 od Jedlińska do Jędrzejowa.

Jadąc od Warszawy w stronę Radomia, będzie miała swój początek w Jedlance, przed skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną. Tu odbije w prawo i po prawie 25 km, między Młodocinem Mniejszym a Krogulczą Suchą, przejdzie “płynnie” w oddaną dwa miesiące temu nową S7 biegnącą do granicy województw mazowieckiego i świętokrzskiego.

Zachodnia obwodnica Radomia będzie miała parametry drogi ekspresowej, czyli dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m i pasach awaryjnych o szerokości 2,5 m na każdej, a także szeroki pas rozdziału stanowiący rezerwę pod trzeci pasu ruchu.

W ciągu nowej drogi powstają cztery węzły drogowe: „Radom Północ‿, „Radom Zachód‿, „Wolanów‿ i „Radom Południe‿, które bezkolizyjnie umożliwią komunikację i rozprowadzenie ruchu do innych dróg, również lokalnych orazwznoszonych jest 20 wiaduktów (w tym 12 skrzyżowań dwupoziomowych), cztery mosty (w tym most przez Radomkę o długości 56 m i most przez Mleczną o długości 19 m oraz dwie kładki dla pieszych. W niektórych miejscach wzdłuż drogi zostaną zamontowane ekrany akustyczne na łącznej długości prawie 20 km.

 

 

Jeszcze rok budowy

Zachodnia obwodnica Radomia wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta.

Wykonawcą prac jest Dragados. Koszt inwestycji wynosi prawie 781 mlnzł. Unijne dofinansowanie ma wynieść prawie 402 mln zł.

Nową trasą mamy pojechać pod koniec 2018 roku.

 

Roman Furciński, fot. Michał Małek, GDDKiA o/Kielce

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt