• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Jak idą roboty południowej obwodnicy Radomia?

Jak idą roboty południowej obwodnicy Radomia?

30 czerwca 2013

 

Intensywne roboty trwają na całej długości nowej trasy. Na odcinku między aleją Grzecznarowskiego a wiaduktem na Wyścigowej na obu jezdniach obwodnicy są już ułożone dwie grube warstwy podbudowy. Gdy pozwoli pogoda, rozpocznie się tu układanie dwóch ostatnich warstw masy bitumicznej: wiążącej i ścieralnej. Wzdłuż jezdni pierwszego etapu niedawno zaczęły powstawać chodniki z kostki brukowej, informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu

– Czerwiec był dla budowniczych obwodnicy południowej niełatwym miesiącem. Częste i ulewne deszcze wielokrotnie wymuszały na drogowcach przerywanie robót. Mimo trudności wykonawcy poczynili w ostatnich tygodniach spore postępy, największe na etapach pierwszym, czwartym i piątym – poinformował Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.

 

Wiadukt na ul. Wyścigowej

Na jakim etapie są prace na poszczególnych odcinkach?
Przy wiadukcie na Wyścigowej trwa budowa nasypów, wkrótce osiągną one poziom obiektu. Obwodnica południowa będzie przechodziła pod tym wiaduktem, natomiast Wyścigowa zostanie poprowadzona górą. Węzeł został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwić bezkolizyjny przebieg wszystkich relacji ruchu, z obwodnicy do Wyścigowej i odwrotnie.

 

Na Armii Krajowej, biegnącej wzdłuż obwodnicy, brakuje jeszcze ostatniej warstwy asfaltu, ale są już gotowe prawie wszystkie zjazdy na osiedlowe uliczki Prędocinka. Kończy się budowa chodników, drogowcy przygotowali także fundamenty pod słupy oświetleniowe.

 

 

Na przebudowywanej pętli autobusowej na Prędocinku, niedługo powinno się rozpocząć asfaltowanie jej nawierzchni.

– Gdy docelowa pętla będzie gotowa, wycofamy autobusy komunikacji miejskiej z pobliskiej pętli tymczasowej. Na jej terenie zacznie się natomiast budowa podpory pod kładkę dla pieszych, którą przerzucimy nad obwodnicą. Dzięki tej kładce mieszkańcy Godowa i Malczewa będą mogli szybko i wygodnie dostać się na pętlę autobusową na Prędocinku – dodał Dariusz Dębski.

 

 

Jedna z podpór kładki jest już gotowa. Mostowcy zbudowali ją naprzeciwko pętli tymczasowej, po drugiej stronie powstającej trasy. Obiekt z obu stron będzie miał spore, ale łagodnie wznoszące się podjazdy. Z ich pokonaniem nie będą miały problemu osoby z wózkami i niepełnosprawni.

 

 

Woda przeszkadza
Budowa obwodnicy w rejonie Witkacego trwa w bardzo trudnych warunkach. Na dnie koryta przyszłych jezdni po większych opadach zbiera się woda.

– Ta sytuacja zmieni się już wkrótce, gdy przyspieszymy przebudowę ulicy Witkacego. Te dwie inwestycje są ze sobą ściśle powiązane. Kanalizacja deszczowa budowana wzdłuż Witkacego będzie połączona z kanalizacją pobliskiego odcinka obwodnicy i umożliwi odprowadzanie nadmiaru wód deszczowych z nowej trasy – stwierdził rzecznik MZDiK.

 

U zbiegu Wiejskiej i Godowskiej, w pobliżu nowego wiaduktu, trwa pogłębianie wykopu, którym zostaną poprowadzone jezdnie obwodnicy. Na drugim etapie kończy się także naprawa skarp, które zostały uszkodzone kilka tygodni temu po ulewnym deszczu.

 

 

Wiadukt na Południu gotowy
Po drugiej stronie linii kolejowej nr 8 coraz lepiej widać kształt największego węzła drogowego na obwodnicy. Oglądany z lotu ptaka ma on kształt trąbki. Węzeł ten będzie rozprowadzał ruch z obwodnicy w kierunku Sycyńskiej, a w przyszłości także w kierunku pierwszego etapu trasy N-S (północ-południe), który ma biec wzdłuż torów od Południa do Młodzianowskiej i planowanego tam kolejnego, dużego węzła.

 

 

Na Południu, w pobliżu mostu kolejowego, od dawna jest już gotowy potężny wiadukt, jeden z czterech takich obiektów na obwodnicy. Obecnie trwają tam prace przy umacnianiu skarp wzdłuż poszczególnych zjazdów. 
Na dużej części jezdni etapu czwartego obwodnicy są ułożone wszystkie warstwy masy bitumicznej. Drogowcy pracują obecnie na układaniem chodników. Na wielu odcinkach przygotowana jest także podbudowa pod układanie masy na ścieżce rowerowej.

 

 

Ciężki sprzęt wjechał natomiast niedawno na Żelazną, biegnącą wzdłuż obwodnicy. Ta ulica, podobnie jak Armii Krajowej na Prędocinku, po zakończeniu inwestycji będzie funkcjonowała jako droga odbarczająca, ze zjazdami na poprzeczne ulice i pobliskie posesje.

 

 

Przejście dla zwierząt i rondo turbinowe
Dużo dzieje się na odcinku piątym. Między drogą Radom-Kowala a Fundowicza drogowcy układali w ostatnich dniach kolejne warstwy asfaltu. Na ostatnim odcinku budowanej trasy, między drogą Radom-Kowala a krajową “siódemką”, trwa jeszcze budowa nasypu, po którym zostanie poprowadzona nowa jezdnia.

 

 

Podobnie jak na innych etapach, także i w tym rejonie grunt jest mocno nasiąknięty wodą deszczową. Prace są mocno utrudnione, bo ciężki sprzęt nie wszędzie może wjechać. Dno pobliskiego półokrągłego przejścia gospodarczego jest jeszcze podtopione wodą, ale po usunięciu deszczówki, zostanie wybetonowane. To przejście umożliwi okolicznym rolnikom łatwe przedostanie się na drugą stronę obwodnicy. Obiekt jest na tyle duży, że bez problemu przejedzie nim sprzęt wykorzystywany w gospodarstwach rolnych.

 

 

Kilkaset metrów dalej trwa budowa dużego przejścia dla zwierząt. To największy tego typu obiekt na całej obwodnicy. Będzie mogła z niego korzystać zwierzyna zamieszkująca pobliskie lasy.

 

 

Obok niedaleko przebiegającej trasy E77 już niedługo rozpocznie się budowa dużego ronda turbinowego, które połączy obie trasy.

Roman Furciński, źródło: MZDiK, fot. MZDiK

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt