Ma jedną z najwyższych ocen w zakresie bezpieczeństwa dorosłych w testach zderzeniowych przyznana przez Euro NCAP. Jest chyba pierwszym autem, które otrzymało ponad 90% za systemy bezpieczeństwa.
Euro NCAP, po zrobieniu ok. 70 crash testów aut wyprodukowanych w 2017 roku, ogłosiło “Best in Class” za ubiegły rok. W klasie “duży SUV” wygrała marka Volvo z modelem XC60. To co zrobili Szwedzi niemal położyło konkurencję na łopatki.
Testom ostał poddany model XC60 z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym D4 AWD o pojemności 2.o l w wersji Momentum, 5-drzwiowy, o masie własnej 1 873 kg.
Za bezpieczeństwo dorosłych auto otrzymało 37,2 pkt (98%). To jedna z najwyższych punktacji uzyskana m.in. za ochronę tułowia siedzących na każdym fotelu, dobrą ochronę nóg pasażera przy częściowym uderzeniu czołowym oraz ochronę tułowia i miednicy przy uderzeniu bocznym.
Wysokie noty przyznano za bezpieczeństwo dzieci na tylnej kanapie, w fotelikach (dzieci w wieku 6 i 10 lat) – 42,9 pkt (87%), chociaż nie najwyższa dla dziecka siedzącego za kierowcą.
Dobrze oceniono bezpieczeństwo pieszych przy potrąceniu przez auto – 31,9 pkt (76%) i układ hamowania awaryjnego przy wykrywaniu pieszych pozwalający uniknąc potrącenia przy jeździe miejskiej.
Za zamontowane standarowo systemy bezpieczeństwa w samochodzie przyznano XC60 aż 11,4 pkt (95%). Bardzo wysoko oceniono system hamowania awaryjnego w celu uniknięcia kolizji z innym samochodem, tak w mieście jak i przy prędkościach autostradowych oraz ostrzegający przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu.
Co roku Euro NCAP publikuje listę samochodów, które najlepiej spisały się w swoich segmentach, stąd ranking “Best in Class (“Najlepszy w swojej klasie”), który ma pokazać jak auta radza sobie na tle konkurentów grupy. Wszystkie samochody były poddane takim samym testom zderzeniowym i oceniane według tych samych standardów. Maksymalna liczba to pięć gwiazdek.
Punkty przyznawano w czterech kategoriach: ochrona dorosłych (z przodu), ochrona dzieci (miejsca z tyłu), ochrona pieszych i systemy bezpieczeństwa. Pod uwagę brane są auta ze standardowym wyposażeniem w systemy bezpieczeństwa i oferowane na rynku europejskim.
W następnym przedstawimy Volkswagena Arteon, zwycięzcę w kategorii “limuzyny”.