Jest decyzja o zezwoleniu na budowę 1-kilometrowego fragmentu ekspresówki, od Tarczyna do Grójca. Da początek robót trasy wylotowej od stolicy, od węzła Lotnisko na południe kraju.
Decyzję podpisał wojewoda mazowiecki i ma ona rygor natychmiastowej wykonalności.
Droga od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca to odcinek A projektowanej nowej trasy o długości ok. 7,9 km. Ten jest jednak podzielony na 4 zadania. Decyzja wojewody dotyczy projektu budowlanego i zezwolenia na realizację inwestycji zadania nr 4 o długości właśnie 1 km (wnioski dotyczące pozostałych 3 zadań są rozpatrywane przez Wojewodę Mazowieckiego).
Od węzła „Tarczyn Południe” projektowana trasa będzie biegła po starym śladzie “siódemki”. Nowa S7 ma być włączona w miejsce przed węzłem „Grojec” na obwodnicy Grojca.
Zgodnie z projektem, prace budowlane mają obejmować roboty drogowe (min. po 2 pasy ruchu i pobocze w każdym kierunku, budowę zjazdów, pętli autobusowej, chodników i ciągów pieszo-rowerowych), mostowe (m.in. budowa wiaduktu i przejścia dla płazów), budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekranów akustycznych), wycinkę zieleni i nasadzenie nowej. Mają być też urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, np. oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne. Przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura techniczna, wybudowane zostanie oświetlenie.
Przetarg na wybudowanie odcinka C (całego) wygrała firma Mota-Engil Central Europe S.A. za 203 449 067,60 zł brutto.
Budowa nowego południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec o łącznej długości ok. 29 km, została podzielona na trzy odcinki.
Odcinek A – od węzła “Lotnisko” do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km wybuduje konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau. Trasa będzie miała dwie jezdnie, po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Kontrakt opiewa na 221 395 096,62 zł brutto.
Odcinek B – od węzła “Lesznowola” (bez węzła) do węzła “Tarczyn Północ” (z węzłem) o długości ok. 14,8 km weźmie na siebie firma IDS-BUD. Droga będzie miała dwie jezdnie po 2 pasy ruchu w obu kierunkach. Wartość kontraktu to 388 680 000 zł brutto.
Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. Nową trasą mamy pojechać za w 2021 roku.