• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Uwaga, kierowcy! Od jutra zamkną al. Wojska Polskiego od ronda ks. Popiełuszki do ul. Lubelskiej!

Uwaga, kierowcy! Od jutra zamkną al. Wojska Polskiego od ronda ks. Popiełuszki do ul. Lubelskiej!

14 listopada 2018

 

Przebudowa al. Wojska Polskiego miała być prowadzona “pod ruchem” i kierowcy mieli się liczyć z niewielkim utrudnieniami. Miała być, ale nie będzie. Ze względów bezpieczeństwa. Od czwartku – 15 listopada – zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu odcinek od ronda “kozienickiego” do ul. Lubelskiej. Tak będzie do odwołania, czyli bez konkretnego terminu. Jeżeli często korzystacie z tej drogi, usiądźcie i przeanalizujcie jak zostaną poprowadzone objazdy.

 

Przygotujcie się na duże zmiany w ruchu, zwłaszcza tranzytowym, po północno-wschodniej i wschodniej stronie Radomia. Pasażerowie korzystający z autobusów linii 21 również muszą wziąć pod uwagę, że na pewnym odcinku pojadą inną trasą. Nie będzie możliwości przejazdu przez wiadukt nad torami kolejowymi.

 

Objazdy dla pojazdów prywatnych

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, objazdy dla ruchu tranzytowego, w relacji Rzeszów-Warszawa, zostaną poprowadzone drogami krajowymi na terenie miasta: al. Grzecznarowskiego, ulicami Dowkontta, 1905 Roku, Maratońską, Kielecką, Czarnieckiego i Żółkiewskiego.

Zjazdy z podanej trasy w kierunku poszczególnych miejscowości będą możliwe zgodnie z istniejącym oznakowaniem.

 

 

Wszyscy uczestnicy ruchu proszeni są o stosowanie się do zmienionego oznakowania ulic lub do ewentualnych poleceń wydawanych przez drogowców.

 

Objazdy komunikacji miejskiej
Autobusy linii 21 zostaną skierowane na objazd przebiegający w obydwu kierunkach ulicami: Struga, Szklana, Katowicka, Zbrowskiego, Żeromskiego (wiadukt nad torami) i Lubelska – do al. Wojska Polskiego.
Na trasie objazdu będą obowiązywały następujące przystanki:

– Szklana / Struga 05 (w kierunku ulicy Żeromskiego),
– Szklana / Olsztyńska 03 i 04 (w obu kierunkach),
– Zbrowskiego / Leśniczówka 01 i 02 (w obu kierunkach),
– Lubelska / Kaszubska 01 i 02 (w obu kierunkach),
– Lubelska / Szczecińska 03 i 04 (w obu kierunkach),
– Lubelska / Chorzowska 05 i 06 (w obu kierunkach).

 

Zawieszone zostanie funkcjonowanie następujących przystanków:

– Wojska Polskiego / Poranna (NŻ) 07 i 10 (w obu kierunkach),
– Wojska Polskiego / Kozienicka (NŻ) 09 i 12 (w obu kierunkach).
Następujące przystanki nie będą obowiązywały dla linii 21:

– Struga / Szklana 14 (w kierunku ulicy Kozienickiej),
– Os. Gołębiów I 11 i 16 (naprzeciw pętli, w obu kierunkach),
– Kozienicka / Gryczana (NŻ) 01 i 02 (w obu kierunkach),
– Kozienicka / Żółkiewskiego 03 i 04 (w obu kierunkach).

Przy skrzyżowaniu ulic Struga i Szklanej będzie możliwość przesiadki do autobusów linii 9 (tylko wybranymi kursami w soboty, niedziele i święta) oraz 1017 i 26, które obsługują ul. Kozienicką (aż do skrzyżowania z ul. Fołtyn).

Korekcie ulegnie rozkład jazdy linii 21. Nowe rozpiski będą umieszczone na przystankach oraz w Internecie.

 

Nie tak miało być

W czerwcu, tuż po podpisaniu umowy ze zwycięzcą przetargu konsorcjum firm Budromost Starachowice i Mosty-ſódź (złożyło najtańszą ofertę w przetargu – 137,5 mln zł), Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zapewniał, że “(…) cała inwestycja ma być prowadzona pod ruchem. Będą występowały utrudnienia, ale nie jest planowane całkowite zamykanie dróg krajowych numer 9 i 12 dla pojazdów. Najpierw zbudowane zostaną nowe jezdnie wszystkich trzech wyżej wymienionych odcinków, w przypadku alei Wojska Polskiego razem z wiaduktem nad torami kolejowymi. W tym okresie ruch będzie odbywał się po dotychczasowych drogach. Następnie auta pojadą nowymi odcinkami, a drogowcy przystąpią do rozbiórki obecnie istniejących jezdni i budowy ich od nowa (…)”.

Roboty rozpoczęły się dwa miesiące po podpisaniu umowy, po międzynarodowych pokazach lotniczych Air Show 2018.

 

 

Teraz, wykonawca robót, w uzgodnieniu z władzami miasta oraz MZDiK, wprowadził istotną zmianę do pierwotnych ustaleń. Okazuje się, że trzeba zamknąć dla ruchu część al. Wojska Polskiego.

Czy wpływ na to ma informacja, że miasto może mieć problemy z rozliczeniem tegorocznej transzy pieniędzy unijnych na tę inwestycję, jeśli nie cała to jej dużą część? Z budżetu państwa gmina Radom ma otrzymać 93,12 mln zł, ok. 70% kosztów całego zadania. W poszczególnych latach, mają być zagwarantowane pieniądze w kwotach: w 2018 roku – 28,32 mln zł, w 2019 roku – 36,8 mln zł, w 2020 roku – 28 mln zł.

Władze miasta chciały rozliczać w kosztach inwestycji, m.in. zakup materiałów budowlanych, a zdaniem urzędników Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego okazało się, że nie można tego zrobić i pieniądze mogą przepaść.

Takie pytanie zadaliśmy rzecznikowi MZDiK.

I drugie:

Czy po zakończeniu objazdów, wykonawca odtworzy nawierzchnie ulic, którymi poprowadzone zostaną objazdy? Tak było podczas przebudowy ul. Żółkiewskiego na odcinku od ul. Zbrowskiego w kierunku ronda kozienickiego i budowy dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi.

 

– Zamknięcie odcinka alei Wojska Polskiego podyktowane jest złym stanem technicznym wiaduktu w ciągu tej ulicy. Lata eksploatacji oraz obecne prace przy przebudowie tej drogi doprowadziły do degradacji tego obiektu w stopniu znacznym. Wykonawca postanowił zatem zamknąć odcinek alei Wojska Polskiego w trosce o bezpieczeństwo kierowców aut, którzy poruszają się po tym wiadukcie – napisał nam Dawid Puton, rzecznik MZDiK. – Objazd zamkniętego odcinka alei Wojska Polskiego jest wyznaczony drogami krajowymi. Wszystkie z nich są przystosowane do przyjęcia tak dużego natężenia ruchu, jakie będzie wynikać z zaplanowanych objazdów, zatem na ten moment nie przewiduje się poprawy nawierzchni tych ulic po zakończeniu prac przy wiadukcie i przywróceniu pierwotnej organizacji ruchu.

 

 

Droga dwujezdniowa,

dwupasowa w każdym kierunku

Jak już pisaliśmy, w pierwszym etapie ma być zrobiona ul. Żółkiewskiego, w drugim al. Wojska Polskiego, a w trzecim ul. Zwolińskiego.

Al. Wojska Polskiego, między rondami – Popiełuszki (kozienickie) i Matki Bożej Fatimskiej (na skrzyżowaniu z ul. Słowackiego), będzie miała dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Nad torami kolejowymi będzie nowy wiadukt.

Ok. 600-metrowy odcinek ul. Żółkiewskiego, od linii kolejowej nr 8 do ronda Popiełuszki – skrzyżowanie z ul. Holszańskiej, będzie miał takie same parametry.

Rondo Popiełuszki zostanie przebudowane, do takich samych rozmiarów jak Narodowych Sił Zbrojnych (warszawskie).

Ma być odtworzona ul. Grzecznarowskiego, na odcinku od ronda Matki Bożej Fatimskiej do ul. Białej.

Przebudowana zostanie ul. Zwolińskiego, od ronda Popiełuszki do granic miasta (wylotówka w kierunku Zwoleniami Lublina).

Przy skrzyżowaniach będą dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających w ulice poprzeczne.

Rondo Popiełuszki będzie powiększone do rozmiarów ronda Narodowych Sił Zbrojnych (warszawskie).

 

Wykonawca ma do 30 września 2020 roku zakończyć inwestycję.

 

Roman Furciński, mapki: MZDiK, fot. Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt