69 790 zł kosztuje podstawowa wersja nowego SUV-a niemieckiej marki. Auto jest oferowane z trzema silnikami benzynowymi i jednym wysokoprężnym.
Klienci mogą już składać zamówienia na najnowszego SUV-a Volkswagena. Model podstawowy, w najtańszej wersji kosztuje prawie 70 000 zł, w najdroższej prawie 91 100 zł.
Niewielki, ale pojemny
Najmniejszy z SUV-ów niemieckiego producenta (krótszy od Tiguana i T-Roca) świetnie nadaje się do jazdy po mieście ze względu na swoje kompaktowe wymiary. T-Cross to samochód kompaktowy, ale na z całą pewnością nie mały. Został zbudowany na modułowej platformie MQB, która umożliwiła przesunięcie przedniej osi pojazdu daleko w przód. Auto ma 4,11 m długości, a rozstaw osi liczy 2,56 m.
Niewielkim SUV-em może podróżować pięć osób.
Dzięki możliwości przesunięcia kanapy o 14 cm można stworzyć w jego wnętrzu więcej przestrzeni dla pasażerów, albo powiększyć bagażnik. Pojemność przedziału bagażowego wzrasta wtedy z 385 do 455 litrów, albo – po złożeniu oparcia kanapy – aż do 1.281 litrów.
Cyfrowy i z dobrym brzmieniem
Najnowszy SUV Volkswagena jest wyposażony w innowacyjne urządzenia cyfrowe. O to by smartfon kierowcy był zawsze w pełni naładowany zadba bezprzewodowy system zasilania w energię (wireless charging). W tym celu można wykorzystać także cztery wejścia USB (dwa z przodu i dwa z tyłu kabiny), które pozwalają także na połączenie telefonu z samochodem i odtwarzanie ulubionej muzyki. W ramach opcji są ponadto oferowane system „Keyless Access‿ zapewniający bezkluczykowy dostęp do auta i bezkluczykowe uruchamianie silnika, a także cyfrowy kokpit z 8-calowym dotykowym ekranem multimediów oraz z wyświetlaczem „Active Info Display‿ najnowszej generacji.
Miłośnikom dobrego brzmienia spodoba się z kolei opcjonalny system dźwiękowy „Beats‿ m.in. z 8-kanałowym wzmacniaczem o mocy 300 wat oraz z osobnym subwooferem umieszczonym w bagażniku auta.
Seryjne systemy asystujące
Nowy T-Cross ma w wyposażeniu liczne systemy asystujące, które do tej pory stosowano w samochodach wyższych klas. Standardowo w aucie znajdują się systemy Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem wraz z funkcjami rozpoznawania pieszych i hamowania awaryjnego, Lane Assist utrzymujący samochód na obranym pasie ruchu, a także system wspomagający ruszanie pod górę. W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC, system Park Assist ułatwiający parkowanie oraz Blind Spot Detection (ułatwia zmianę pasa ruchu) i powiązany z nim system wspomagający parkowanie.
Oszczędne silniki
W przedsprzedaży nowy T-Cross jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru. Obydwie jednostki 1.0 TSI mają po trzy cylindry i filtr cząstek stałych oraz moc maksymalną 70 kW/95 KM lub 85 kW/115 KM (obydwa silniki spełniają wymagania najnowszej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP).
Docelowo, T-Cross będzie oferowany z czterema turbodoładowanymi silnikami – trzema benzynowymi i jednym dieslowskim, oprócz wspomnianych jeszcze z czterocylindrowym silnikiem 1.5 TSI o mocy 110 kW/150 KM, a także z czterocylindrowym dieslem 1.6 TDI o mocy 70 kW/95 KM.