• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Przebudowa ulicy Młodzianowskiej i nowy wiadukt

Przebudowa ulicy Młodzianowskiej i nowy wiadukt

3 sierpnia 2013

 

Czy za dwa lata w Radomiu przejedziemy wiaduktem w ul. Młodzianowskiej nad torami kolejowymi? Tak chciałby Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Do końca sierpnia  firmy drogowe mogą składać oferty na przebudowę ulicy.

 

– Poprowadzona częściowo nowym śladem ulica Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic miasta. Kierowcy jadący stamtąd do Śródmieścia muszą obecnie jeździć przez rondo Dmowskiego, które jest mocno obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego Radomia. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych. Właśnie dlatego zaplanowaliśmy nowe skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II. Powstaną tam dosyć szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami – poinformował Marek Ziółkowski z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

 

 

W tym roku planowane jest rozpoczęcie prace na Młodzianowskiej: przebudowa kolejnego odcinka tej ulicy (od Gdyńskiej do torów kolejowych), budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 8 oraz budowa nowej jezdni Młodzianowskiej za skrzyżowaniem za torami (na wschód od starej jezdni, aż do ulicy Cisowej), przebudowa istniejącego fragmentu Młodzianowskiej (od Cisowej do Armii Ludowej) i budowa nowego przedłużenia (od Armii Ludowej aż do Godowskiej, wraz z włączeniem do obwodnicy południowej).

Nowa Młodzianowska będzie też przecinała obwodnicę południową. Druga z tras zostanie poprowadzona górą, na dole będzie rondo (wiadukt powstał tam już w ramach budowy obwodnicy).

Nad torami kolejowymi ma być wybudowany wiadukt. Umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, a także w przyszłości połączy nowy ślad Młodzianowskiej z projektowanym teraz pierwszym etapem trasy N-S.

– Przy okazji wznoszenia wiaduktu, zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, pomiędzy Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta na razie będzie wyłącznie jezdnią lokalną, ale w kolejnych latach stanie się odcinkiem trasy N-S – dodał Marek Ziółkowski.

 

Cała inwestycja, czyli budowa wiaduktu nad torami i budowa nowej jezdni Młodzianowskiej, będą wykonywane jednocześnie. Wyjątek stanowią: skrzyżowanie z Jana Pawła II i istniejący fragment Młodzianowskiej, od Cisowej do Armii Ludowej.

– Przebudujemy je na samym końcu, co zminimalizuje utrudnienia w rejonie Młodzianowa i Prędocinka. Przewidujemy, że budowa przedłużenia ulicy Młodzianowskiej i węzła nad linią kolejową skończy się w 2015 roku – poinformował Marek Ziółkowski.

 

Inwestycja będzie kontynuacją, zakończonej dwa lata temu, przebudowy Młodzianowskiej na odcinku pomiędzy Sedlaka a Gdyńską. Wartość tego projektu wynosiła 11 milionów 514 tysięcy złotych, natomiast kwota unijnego dofinansowania, jaką otrzymało miasto, to 85 procent kosztów całej inwestycji. Przebudowano prawie 1 km Młodzianowskiej, skrzyżowania z ulicami: Sedlaka, Chałubińskiego i Gdyńską oraz skrzyżowanie Młodzianowskiej i Blaszanej, a także wybudowano lub przebudowano chodniki, kanalizację telekomunikacyjną, sanitarną i deszczową, zamontowano oświetlenie.

Roman Furciński, źródło: MZDiK Radom, fot. Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt