[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

WWW
RSS Youtube


Jesteś tutaj: Strona główna » STRONA GŁÓWNA - newsy » Niedoróbki przy trasie N-S

Niedoróbki przy trasie N-S

13-10-2019 00:18


Niedoróbki przy trasie N-S

 

Śródmiejski odcinek trasy N-S został oddany do użytku kierowcom. Władze miasta oraz Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji pochwaliły się nową drogą. Ale jest sporo braków, które biją w oczy. Czy się mylimy?

 

W czwartek zostały oddane do ruchu łącznice wiaduktu z trasą N-S. Przejechaliśmy i przeszliśmy przez wiadukt pasem wydzielonym dla pieszych oraz rowerzystów. Naszym zdaniem, kilka rzeczy nadaje się do poprawek. Wygląda jednak na to, że trzeba było puścić ruch łącznicami, ze względu na zbliżające się wybory.

 

 

Żółte linie nad białymi

Jeden ze specjalistów od ruchu drogowego (nazwisko i imię do wiadomości redakcji), w rozmowie z nami zwrócił uwagę, że wiadukt jest placem budowy. Dlaczego?

 

- Bo są wymalowane żółte linie. Linie tego koloru są stosowane podczas prowadzenia robót drogowych i mają charakter tymczasowej organizacji ruchu. Jeżeli wymalowane są linie białe i żółte, to kierowcy powinni stosować się do oznakowania linii żółtych – mówi.

 

Wprawdzie żółte linie nie są bardzo intensywne, ale są widoczne. Te linie przecież obowiązywały przez kilka miesięcy.

 

 

- Efekt jest taki, że od strony szczytu wiaduktu w stronę Glinic kierowcy mają dwa pasy ruchu, a powinni poruszać się jednym, bo jest żółta linia, nawet podwójna. Między nimi jest biała linia przerywana – tłumaczy nasz rozmówca. – Jeszcze ciekawiej jest, gdy dojeżdża się do szczytu wiaduktu i jedzie w stronę Glinic. Od wysepki i początku pasa wyłączonego z ruchu biegnie podwójna linia ciągła koloru żółtego. Po kilkunastu metrach dochodzi do linii ciągłej oznaczającej wjazd z łącznicy na wiadukt i dalej przechodzi we wspomnianą podwójną linię ciągłą.

 

 

 

Podobnie ciekawie jest przy zjeździe z wiaduktu. Jest lewoskręt w ul. Giserską, ale jest przecięty podwójną linią ciągłą barwy żółtej, która wyznacza dwa pasy na wiadukt (w kierunku centrum).

 

 

 

Czy gdy było malowane oznakowanie poziome – białe linie, nie można było zamalować żółtych linii, żeby były niewidoczne?

 

Trudno dostrzec pieszych,

rowerzyści muszą zsiąść z rowerów

O ile ktoś powie, że to jest tylko czepianie się lub szukanie dziury, to kolejne sytuacje nie pozostawiają wątpliwości, że coś jest nie tak.

Przejeżdżając przez łącznice trudno nie zauważyć, że czegoś tu brakuje, jakiegoś istotnego elementu. Zgadza się - nie ma ekranów dźwiękochłonnych. Dlaczego ich nie zamontowano? Nie zdziwimy się, jeśli za kilka dni na łącznice wjadą drogowcy i będą utrudniać ruch montując ekrany dźwiękochłonne.

 

 

 

Wjeżdżając łącznicą na wiadukt (od strony dworca PKP), aż prosi się, żeby barierka ochronna była zamontowana niżej, o 45 cm. Trudno bowiem dostrzec pieszego i rowerzystę poruszających się wydzielonym pasem od strony ul. Słowackiego. Co jeśli rowerzysta będzie nie zwolni przed przejściem? Przecież cyklistów w takich sytuacjach nie zwalnia.

Piesi, w okresie jesienno-zimowym zazwyczaj noszą ciemne ubrania. Mało kto nosi elementy odblaskowe.

Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku, o wypadek będzie nietrudno.

 

 

 

 

Jeszcze jedno, w tym miejscu są wymalowane pasy, ale nie ma przejazdu rowerowego, więc poruszający się jednośladem powinni zsiąść z niego, przeprowadzić go przez zebry i za przejściem kontynuować jazdę.

 

 

 

 

 

Przejazd dla rowerzystów czy nie?

Na koniec zostawiliśmy ciąg pieszo-rowerowy. Tu też jest kilka niedoróbek.

Zacznijmy od ul. Słowackiego przed wiaduktem, od strony centrum miasta. Przed sygnalizacją świetlną, z ulicy jest nakaz wjazdu w prawo na chodnik. Część trotuaru została wyasfaltowana, ale nie ma oznaczenia (piktogramów), że jest to ciąg pieszo-rowerowy. Jeżeli ma to być droga tylko dla rowerów, to ile miejsca zostawiono pieszym?

 

 

 

 

O sytuacji przy łącznicy wjazdu na szczycie wiaduktu już pisaliśmy. Dalej, już po zjeździe z wiaduktu i przy przejściu obok skrzyżowania z ul. Giserską jest równie ciekawie.

Przy przejściu, na całej długości jest wymalowany czerwony pas. Można się domyślać, że jest to przejazd dla rowerzystów. Tylko domyślać, bo znak informuje, że jest to tylko przejście dla pieszych – znak D-6, nie ma znaku D-6b, czyli przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów.

W połowie, na środku jezdni, jedną trzecią przejazdu „zabiera” (!) wysepka.

 

 

 

 

 

Czy ktoś się uderzy w piersi?

Uff. To chyba koniec wyliczanki niedoróbek.

Czy się mylimy? Ocenę pozostawiamy kierowcom, pieszym i rowerzystom.

Kto opracował, kto zatwierdził taki projekt? Wreszcie, kto dopuścił do ruchu drogę z takimi niedoróbkami?

Sugerowanie przez urzędników magistratu i MZDiK, że powinniśmy się cieszyć z nowej drogi, a nie narzekać, nie powinno mieć miejsca. Będziemy się cieszyć z takich inwestycji, z każdej inwestycji drogowej, jeśli będą rzetelnie zrobione i dopuszczone do ruchu pod kątem bezpieczeństwa oraz jeśli nie będzie takich absurdów jak opisane.

 




/ Roman Furciński /


TRASA N-S   BUDOWA   ODCINEK   WIADUKT   JAZDA   KORKI   NATĘŻENIE RUCHU   TORY KOLEJOWE   MZDIK   ABSURD   

Podoba Ci się ten artykuł? Przekaż go innym:


comments powered by Disqus




NAJNOWSZE KUPIĘ/SPRZEDAM/WYNAJMĘ
Zdjęcie Honda Civic 1,4 z 2002  r. (VII), 90 KM, benzyna, hatchback, srebrny, manualna skrzynia biegów, przebieg 191 689 km.
Honda Civic 1,4... 8500.00
PARTNERZY

 

 

 

 

 

 

       

 

16 października 2019 09:16
Imieniny:
Gawła, Florentyny, Grzegorza

 
Profil


Zarejestruj się

 
Facebook
Zgłoś info
Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em!

603 216 702

Gdzie najtańsze paliwo


RADOM 
4,45 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,53 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
4,88 - stacja 1, 2, 3 przy ul. Czarnieckiego
RADOM
1,99
 - stacja autogaz przy ul. Kozienickiej
 
Uwaga! Ceny podawane są na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń od internautów.

 

Statystyki dnia 10.10.2019
kraj
wypadki drogowe - 90
zabici w wypadkach - 7
ranni w wypadkach - 101
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 173
źródło:  www.policja.pl
 
10.10.2019
wypadki drogowe - 13
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 16
zatrzymani nietrzeźwi kierujący - 12
źródło:  www.kwp.radom.pl
Województwo mazowieckie (beZ garnizonu stołecznego warszawskiego)
Radom
01.10.2019
wypadki drogowe - 1
zabici w wypadkach - 0
ranni w wypadkach - 1
kolizje - 12
ilość zatrzymanych nietrzeźwych kierujących - 1
zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości na obszarze zabudowanym - 1
źródło:  WRD KMP Radom
 
KALENDARZ DZIAŁAŃ:

"Bezpieczne przejście"  - w codziennej służbie , działania wzmożone raz w miesiącu

"Widoczny na drodze-bezpieczny po zmroku" - w codziennej służbie, działania wzmożone raz w miesiącu

 
 
UTRUDNIENIA W MIASTACH