Firma Ster, radomski dealer Volkswagena, przeniosła się do nowej siedziby. Od poniedziałku, 11 lutego, mieści się przy ul. Warszawskiej 222, przy drodze S7. O tym jak duży jest salon, niech świadczy ilość ustawionych w nim samochodów – 16 sztuk.
Obiekt naprawdę może zaimponować. Nie tylko przestronnością, ale i urządzeniami. Jako pierwsi mieliśmy okazję zwiedzić budynek.
– To jest największa inwestycja motoryzacyjna na Mazowszu, o powierzchni 3,5 tysiąca metrów kwadratowych pod dachem. Salon samochodowy ma powierzchnię około 800 metrów kwadratowych z ekspozycją dla 16 samochodów – powiedział Michał Sawicki, kierownik serwisu w firmie Ster.
Co znajduje się w obiekcie? Czym może zaimponować?
Po kolei. Są dwie poczekalnie, jedna dla klientów działu serwisu, druga dla klientów działu handlowego. W pomieszczeniu, gdzie wydawane będą samochody zainstalowano oświetlenie, które ma podkreślać każdy szczegół piękna wymarzonego auta.
Nowością wśród radomskich dealerów jest pomieszczenie przyjęcia bezpośredniego. Co to oznacza?
– Jest to miejsce obsługi diagnostycznej samochodu, gdzie klient jest obecny i ma przekazywaną pełną wiedzę co do stanu jego auta – wyjaśnił Michał Sawicki.
Samochód ustawiany jest na podnośniku rewezyjnym, wyjeżdżającym z podłogi. Klient ogląda auto razem z pracownikiem działu obsługi diagnostycznej.
W tym samym pomieszczeniu można przeprowadzić diagnostykę samochodów z napędem na cztery koła.
Obok wydzielono miejsce dla tzw. ekspresserwisu, czyli napraw, usuwania uszkodzeń w ciągu nie dłużej niż półtorej godziny. Są tu przygotowane cztery stanowiska.
– Na tę usługę nie trzeba się umawiać. Każdy może przyjechać, gdy zauważy lub uzna, że coś się dzieje z jego samochodem – dodał kierownik serwisu.
W hali głównej obsługi serwisowej są m.in. stanowiska na 11 podnośników, stanowisko geometryczne kół (w systemie trójwymiarowym – 3D, cztery stanowiska dla samochodów ciężarowych o masie do 5 t. Jest również miejsce monitoringu olejowego oraz dwie myjnie. Poza tym jest magazyn części zamiennych na 10 tys. pozycji, sklepik z akcesoriami i przechowalnia kół na 800 sztuk.
O części biurowej, administracji salonu już nawet nie wspominamy.
Budowa trwała około półtora roku. Ile kosztowała inwestycja, tego nam nie zdradzono.