Prowadzimy kampanię “Radomskie – regionem kultury na drodze” promującą bezpieczeństwo w ruchu drogowym, trzeźwość oraz kulturę i uprzejmości użytkowników dróg. Jedną z osób promujących naszą kampanię jest Mariusz Nowocień, radomski kierowca rajdowy.
Mariusz Nowocień jest utytułowanym kierowcą. Jest aktualnym drugim wicemistrzem, czyli brązowym medalistą rajdowych mistrzostw Polski w klasyfikacji aut seryjnych. Jeździ szybko, ale tylko na rajdowych trasach. Poza nimi, jeździ spokojnie. Z kierowcy rajdowego można brać przykład, np. przed zbliżaniem się do przejść dla pieszych. Widząc już zbliżającą się osobę do oznakowanego przejścia zwlania i umożliwia jej przejście na drugą stronę jezdni.
– Zawsze staram się przepuszczać pieszych, ale najpierw upewniam się, czy moje zatrzymanie będzie bezpieczne, przede wszystkim dla pieszego i dla mnie, żeby za mną i uderzył w tył mojego samochodu – mówi Mariusz Nowocień, keorwca rajdowy.
Nasza kampania promuje przede wszystkim kulturę i uprzejmość na drodze, ale również bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Opisujemy jak należy poruszać się na drogach, placach, żeby jeździć bezpiecznie, kulturalnie i nie stwarzać zagrożenia. Dla jednych będzie to przypomnienie zasad jazdy, dla innych może być nauką, którą można wykorzystać przygotowując się do egzaminu na prawo jazdy.
Pamiętajmy: uprzejmość i grzeczność straty nie przynoszą!
Organizatorem kampanii “Radomskie – regionem kultury na drodze” jest portal www.radommoto.pl, a współorganizatorami są Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu, Komenda Miejska Policji w Radomiu, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu i Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu.
Partnerami kampanii są: Urząd Gminy w Belsku Dużym, Urząd Miasta i Gminy w Szydłowcu, Urząd Gminy w Odrzywole, Urząd Gminy w Policznie i Urząd Gminy w Promnie oraz radomscy dealerzy samochodowi: Optimal sp. z.o. – Citroen, AC Cortes – Mazda, Ster – VW oraz M. i R. Prasek – Peugeot, a także firmy: “Kajtek” Stacja Demontażu Pojazdów, Auto Serwis Wójcik, EuroBord i Fototapety.
Partnerami medialnymi kampanii są: Polskie Radio “Radio dla Ciebie” oraz lokalne gazety – “Okolica” w Grójcu i Tygodnik “OKO” w Kozienicach.