Powraca flagowy model marki Toyota – camry. Powraca w nie tylko w nowym kształcie, ale przede wszystkim w jednej wersji układu napędowego, w hybrydzie. Dziś można było zobaczyć auto w salonie radomskiego dealera japońskiego koncernu.
Prezentacja w polskich salonach trwa od 10 dni i zbiega się ze światową premierą camry hybrid na salonie samochodowym w Paryżu.
Flagowy model
W Radomiu, po raz ostatni można było kupić ten model 14 lat temu. To był i jest, model nadający prestiż. Cieszy się na tyle powodzeniem wśród miłośników motoryzacji, a w szczególności aut marki Toyota, że już kilka dni temu, przed prezentacją w salonie Toyota Romanowski, dopytywali o auto i możliwość złożenia zamówienia na jego zakup.
Teraz model znowu powraca, w nowej odsłonie i tylko z jednym układem napędowym – silnikiem benzynowym i elektrycznym, czyli w hybrydzie. To już ósma generacja modelu.
Camry HYBRID ma 4885 mm długości, 1840 mm szerokości, 1445 mm wysokości i 2825 mm rozstawu osi. Ma czterocylindrowy silnik benzynowy Dynamic Force o pojemności 2,5 l HYBRID e-CVT, z łączną mocą 218 KM i momentem obrotowym 221 Nm w przedziale 3600-5200 Nm/obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,3 s, maksymalna prędkość 180 km/h, średnie zużycie paliwa – według producenta – 4,2-4,3 l/100 km, a emisja CO2 wynosi od 98 do 101 g/km.
W Europie będzie możliwa do kupienia tylko w tej wersji silnikowej.
Auto jest wyposażone w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji zbudowany na platformie GA-K w technologii TNGA, czyli z nisko położonym środkiem ciężkości i wielowahaczowym zawieszeniem.
Centralną część deski rozdzielczej zajmuje 8-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego można sterować wieloma funkcjami auta, np. nawigacją, telefonem, muzyką, radiem, Bluetoothem. Drugi ekran TFT, 7-calowy, został umieszczony między zegarami.
Systemy wsparcia kierowcy
Stylistycznie, z zewnątrz, model może się podobać. Ma ładną linię z i przetłoczenia na masce.
Auto zostało wyposażone w zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, m.in.: układ zapobiegania kolizjom (PCS) z funkcją wykrywania pieszych (PD), adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDA) z opcjonalną korekcją toru jazdy, światła drogowe automatycznie przełączające się na światła mijania (AHB) i technologia odczytywania znaków drogowych Road Sign Assist (RSA).
W radomskim salonie była wersja z pierwszym poziomem wyposażenia – comfort. Coś co nas zaskoczyło in minus, to m.in. brak elektrycznej regulacji fotela pasażera (mimo że kierowca ma taką funkcję). Druga rzecz, to materiały, tapicerka siedzeń, materiałowa.
– Przy tej klasie pojazdu i za taką cenę, tapicerka powinna być lepszej jakości, na przykład, skórzana – powiedział pan Janusz, który dokładnie obejrzał auto.
Pełna zgoda, nie tylko ta marka, ale wszyscy producenci aut stosują takie chwyty, każąc sobie dopłacać za lepszej jakości materiały lub dodatkowe funkcje.
W związku z premierą, można zamówić auto w przedsprzedaży na specjalnych warunkach. Cena – 139 900 zł (za wersję comfort). Do tego darmowe pakiety czterech przeglądów.
Produkcja nowej Toyoty Camry rozpocznie się w lutym 2019 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w drugim kwartale roku.